دستاوردهای «تقی‌زاده‌خامسی» بر همگان مشهود است/ مدیریت شهری جدید در تداوم راه گذشته

دستاوردهای «تقی‌زاده‌خامسی» بر همگان مشهود است/ مدیریت شهری جدید در تداوم راه گذشته

دستاوردهای «تقی‌زاده‌خامسی» بر همگان مشهود است/ مدیریت شهری جدید در تداوم راه گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد صبح امروز با تلاوت آیاتی چند از کلام‌ا... مجید آغاز شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در ابتدای این جلسه با اشاره به بیست و ششم آبانماه، سالروز آزادسازی سوسنگرد که در تقویم دفاع مقدس ثبت شده است، اظهارکرد: این اتفاق یکی از نقاط افتخارآفرین دوران هشت سال جنگ تحمیلی بوده و شایسته است به همین مناسبت، یاد شهید چمران و نیروهای وفادار ایشان را که در قالب جنگ های نامنظم جانفشانی کردند، گرامی میداریم؛ رمز و راز موفقیت این عملیات، وحدت نیروهای مسلح بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص)، گفت: این نامگذاری یکی از هوشمندترین تصمیمات روزهای آغازی انقلاب بوده است.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی قومی و مذهبی در جامعه ایران و ظرفیت‌ها و امکاناتی که میتوانست بواسطه آن افتراق توسط دول خارجی و سرویس های اطلاعاتی شکل گیرد، بیان این هفته، اقدام هوشمندانه‌ای برای تقویت انسجام و وحدت حول محور قران کریم، نبی مکرم اسلام(ص) و قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت یک راهبرد است و نه یک تاکتیک، گفت: در عرصه های مختلف و در تعاملات با اقوام و مذاهب رسمی که در قانون اساسی از آنها نام برده شده است، باید به حقوق و ظرفیت هایی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده توجه و دقت لازم مبذول شود.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس تصریح کرد: جامعه اهل سنت ایران با همین نگاه تعاملی پیوسته در کنار جامعه تشیع حضور داشته و این دو طیف منسجم همیشه همراه یکدیگر بوده‌اند؛ رزمندگان بسیاری از جامعه اهل سنت در دوران دفاع مقدس جان خود را فدا کردند و امروز این همراهی و همسویی می‌تواند بعنوان یکی از متغیرهای مهم و تاثیرگذار در حوزه امنیت ملی باشد.

حیدری همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای دفاع از حقوق همه شهروندان مشهدمقدس با هر نگاه و سلیقه و نگرشی، حول محور قانون اساسی تلاش کنیم و مدافع حقوق حقه ایشان باشیم.

روز جهانی کودک دیگر مناسبتی بود که رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه به آن اشاره کرد و افزود: شورای پنجم شهر مشهد با همت کمیسیون حقوقی و اعضای شورا اقدامات خوبی در حوزه مطالعات و ایجاد طرح هایی مبتنی بر «مشهد؛ شهر دوستدار کودک» انجام داده است.

حیدری توجه به جامعه کودکان را از منظر حوزه های تربیتی و اجتماعی امری مسلم دانست و گفت: کودکانی که دنیای کودکی خوبی نداشته باشند در بزرگسالی با مشکل مواجه خواهند شد و توسعه کشور منوط به توسعه‌یافتگی دنیای کودکی است؛ در این جهت باید زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود و حوزه فرهنگی نیز در این راستا اقدامات مختلفی را آغاز کرده است.

وی در ادامه با گرامیداشت زادروز دکتر علی شریعتی، از وی بعنوان معلمی مبارز و آزاده و یکی از افتخارات استان یاد کرد و گفت: دکتر شریعتی نقش بسزایی در رویکرد جوانان به حوزه مذهب و دین در دوران پیش از انقلاب اسلامی داشته است؛ در دوره‌ای که با موج ورود مارکسیسم و جریان های چپ‌گرا در دانشگاه های کشور مواجه بودیم، نگاه دکتر شریعتی به مسائل اعتقادی و مذهبی با رویکرد مبتنی بر روشن‌فکری دینی سبب شد تا تاثیرگذاری بسیار خوبی در میان جوانان شاهد باشیم.

حیدری اشاره‌ای هم به سانحه تصادف هفته گذشته در محور گرگان-ساری داشت و اظهارکرد: طی این حادثه تلخ، دو تن از خدمت‌گذاران کشور را از دست دادیم؛ نسبت به این موضوع در بعد عمومی و نخبگانی باید توجه جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سالیانه ۱۶ هزارنفر از هموطنان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و در مشهد نیز به ازای هر یک و نیم روز، یک نفر قربانی سوانح می‌شود، گفت: این آمارها بسیار نگران کننده است و لذا در حوزه تردد عابران پیاده، وسایل نقلیه سبک مثل دوچرخه و موتورسیکلت و ... باید تلاش های جدی انجام شود تا رانندگان الزام بیشتری به تبعیت از قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

حیدری سرعت بالای وسائل نقلیه در معابر شهری و خیابان های اصلی شهر را یکی از معضلات این حوزه دانست و افزود: امیدواریم کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد نسبت به این موضوع اقدامات عملی تبیین نماید تا تردد و رفت‌وآمد عابرین پیاده از ایمنی بیشتری برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از نامگذاری سومین یکشنبه ماه نوامبر با عنوان «روز جهانی یادمان قربانیان حوادث رانندگی» جلب توجه همگان به این موضوع است؛ توسعه سیستم پایش الکترونیکی و گسترش پوشش دوربین های دیجیتالی و اعمال قانون از جمله اقداماتی است که کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا و دیگر نهادهای مربوطه باید پیگیر آنها باشند.

حیدری در ادامه به تصمیم روز گذشته شورا در خصوص انتخاب سرپرست برای شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: شورای شهر مشهد روز سختی را تجربه کرد و دچار رفتاری تعارضی بودیم چراکه از یک سو ملزم به اجرای قانون و از سوی دیگر مدیری خلاق و کارآمد را از دست می‌دادیم.

وی افزود: شورای شهر مشهد تا آخرین فرصت‌ها برای یافتن راهی به منظور تداوم حضور تقی‌زاده خامسی تلاش کرد ولی براساس دستورالعمل وزیر کشور که صبح روز گذشته صادر شد، ملزم به طی این مسیر شدیم.

حیدری خاطرنشان کرد: فرآیند انتخاب شهردار برای پیش‌بینی احتمالی شرایط امروز، از هفته قبل آغاز شد تا فرصتی را از دست ندهیم و شهر بلاتکلیف نماند؛ از زحمات خالصانه تقی‌زاده خامسی تشکر و قدردانی می‌کنیم و در نشست مناسبی همزمان با تایید شهردار جدید مشهد از سوی وزارت کشور، با حضور نخبگان شهر مشهد، از وی تجلیل خواهیم نمود.

وی با بیان اینکه دستاوردها و اقدامات تقی زاده برای مردم مشهد و بدنه شهرداری و اعضای شورا کاملا محسوس و ملموس است، تصریح کرد: در این دوره ۱۴ ماهه، با حفظ شان و جایگاه شورا کمک و همراهی خوبی شاهد بودیم و موفقیت های بسیاری نیز حاصل شد.

حیدری گفت: شورای شهر مشهد بر مبنای شناخت و اشرافی که به حوزه مدیریت شهری دارد، با توجه به روح حاکم بر قانون منع بکارگیری بازنشستگان و اینکه کوچکترین خللی در تداوم راه طراحی شده از سوی تقی‎زاده خامسی ایجاد نشود، به سمت انتخاب شهردار با رویکرد نگاه به درون شهرداری حرکت کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مراحل طی شده مطابق با آیین‌نامه داخلی شورای شهر مشهد بوده است، افزود: موضوع انتخاب سرپرست شهرداری در رویه‌ای کاملا قانونی دنبال و سپس برای گرفتن رای اعتماد به جلسه علنی شورا آورده شد.

حیدری خاطرنشان کرد: امیدواریم این انتخاب با همراهی و همکاری اعضای شورای شهر، مدیران شهری و همه دستگاه های اجرایی و عناصر تاثیرگذار در شهر ادامه پیدا کند و بتوانیم برنامه های جامعی در حوزه توسعه شهر مشهد دنبال کنیم.

وی در پایان اظهارکرد: بدون شک‌ تقی‌زاده خامسی بعنوان مشاوری دلسوز و امین در هر نقطه از ایران عزیز، همگان و همراه با مشهد خواهد بود؛ عشق و علاقه قلبی وی به پایتخت معنوی کشور را با «السلام علیک یاعلی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)» که در آغاز سخنان خود بیان می‌کرد، میتوانستیم دریابیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات