تعداد ۵ محله بعنوان محلات هدف بازآفرینی شهری چالوس

تعداد ۵ محله بعنوان محلات هدف بازآفرینی شهری چالوس

[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer۴ شهردارچالوس

تعداد ۵ محله بعنوان محلات هدف بازآفرینی شهری چالوس

شهردار چالوس گفت: محله هدف اول بازارروز و حریربافی است که همزمان با آغاز سال ۹۸ اجرای آن عملیاتی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر چالوس، مهندس جعفر ردایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از طرح های دولت که بر اجرای آن در شهرها تاکید شده، بازآفرینی شهری است، اظهار کرد: در شهر چالوس ۵ محله بعنوان محلات هدف بازآفرینی تعیین شده است.

وی ادامه داد: دوستگر، دارکلا و پشت بیمارستان، فرج آباد، علویکلا، بازارروز و حریربافی محلات هدف اجرای طرح بازآفرینی شهری هستند که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار چالوس به انتخاب مشاور و آغاز مطالعات در این رابطه اشاره کرد و گفت: محله هدف اول بازارروز و حریربافی است که همزمان با آغاز سال ۹۸ اجرای آن عملیاتی خواهد شد.

ردایی افزود: درواقع این محله یکی از ۹ محله مهم هدف بازآفرینی شهری مازندران می‌باشد .

وی با بیان اینکه موضوعات مختلفی در این محله مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، بیان کرد: در برگیرنده پل قدیمی مرکز شهر، مسجدجامع، احداث پیاده راه، تامین پارکینگ عمومی، بازسازی بازار سرپوشیده قدیم، تبدیل کارخانه حریربافی به موزه و اقدامات مشترک با همکاری ادارات و نهادهای دولتی تا افق ۱۴۰۰ می باشد .

شهردار چالوس ادامه داد: اجرای این طرح مستلزم اقدامات مشترک با دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی است.

ردایی با بیان اینکه در اجرای این طرح بایستی بحث مالکیت واحدهای مسکونی آپارتمان‌ها مشخص شود افزود: در بحث تغییر کاربری که ایجاد شده، لازم است مسکن و شهرسازی، سپاه، بنیادمسکن ، بهداشت و کمیته امداد کمک کنند که البته برخی از این نهادها برنامه های خود را ارائه داده اند ..

شهردار چالوس پل و رودخانه را هم شامل طرح بازآفرینی این محله عنوان و تصریح کرد: طبق برنامه تا سال ۱۴۰۰ بایستی یکسری اقدامات در این منطقه انجام شده باشد، شهرداری پروژه هایش را در این خصوص تعیین کرده است .

ردایی با تاکید بر اینکه باید از این فرصت استفاده شود گفت: چالوس جزو شهرهای پیشرو در این طرح بوده و از دیگر شهرها جلوتر است.

وی گفت: با انتخاب مشاور و آغاز مطالعات گام اول را برداشتیم، اقدامات مشترک در شهرستان مصوب شد و در استان هم به تصویب رسیده است .

شهردار چالوس با بیان اینکه با اجرای این طرح محله بازار روز مورد توجه گردشگری و اقتصادی قرار خواهد گرفت اظهارداشت: این محله در حدود ۲۰ هکتار بوده و حدود ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارد .

ردایی در پایان به کارخانه حریربافی اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که کارخانه حریربافی که از جمله بناهای میراث فرهنگی شهر چالوس می‌باشد تبدیل به موزه شود، در این رابطه مذاکراتی هم با سپاه انجام شده که جا دارد از همکاری این نهاد تشکر کنیم .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چالوس

    منبع خبر

    شهرداری چالوس

    شهرداری چالوس

    شهرداری چالوس یک شهرداری در شهر چالوس می باشد

      نظرات