شبهای اصفهان را از دست ندهید

شبهای اصفهان را از دست ندهید

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت روز نکوداشت اصفهان ویژه برنامه «گردشگری اصفهان در شب» ویژه شهروندان اصفهانی برگزار می‌شود.

علیرضا مساح اظهارکرد: به مناسبت روز اصفهان و در راستای معرفی هر چه بیشتر این کلانشهر به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، سه برنامه در اداره گردشگری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه «گردشگری اصفهان در شب»، تصریح کرد: برنامه گردشگری اصفهان در شب، شامل گردشگری اماکن تاریخی اصفهان است که روز پنجشنبه یکم آذرماه ساعت ۱۸ از خیابان عبدالرزاق ورودی بازار نیماور آغاز و به سمت عصارخانه شاهی خاتمه پیدا می‌کند.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در این برنامه تلاش می‌شود که از محیط بازار نیماور، ساختارهای موجود در داخل بازار مثل مدارس علمیه و انواع ساختارهای بازار مثل سرا، بازارچه، تیمچه بازدید و در خصوص نوع معماری، تاریخ آنها و روایات مردمی از بازار صحبت شود.

وی با بیان اینکه بازدید میهمانان خارجی روز نکوداشت اصفهان از ورزش باستانی اصفهان روز دوم آذرماه ساعت ۱۱ برگزار می‌شود، افزود: میهمانان خارجی برنامه روز اصفهان از کشورهایی همچون فرانسه، بوسنی و هرزه گوین، روسیه، هند، اندونزی و تعدادی از دیگر کشورها هستند که از ورزش باستانی در زورخانه مولاعلی (ع) بازدید خواهند کرد.

مساح با اشاره به هدف از برگزاری برنامه بازدید میهمانان خارجی از زورخانه مولاعلی(ع) اظهارکرد: ورزش باستانی ما ترکیبی از فرهنگ باستانی و دین اسلام است که در آن پایبندی به اخلاق محسوس است، همچنین حرکات این ورزش، حماسی بوده و به همین دلیل قصد داریم به دنیا معرفی کنیم که ورزش رزمی ما توان جسمی را افزایش داده و از نظر پهلوانی و جوانمردی بر روی اخلاق تاکید دارد و می‌تواند سفیر فرهنگی ما برای کشورهای دیگر باشد.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه هفته آینده از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر برای میهمانان خارجی برنامه بازدید از بناهای تاریخی شهر اصفهان در نظر گرفته شده است.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برگزاری چند عنوان برنامه دیگر با همکاری سایر بخش‌ها تدارک دیده شده است، گفت: تلاش داریم در این برنامه‌ها فرهنگ والای اصفهان از گذشته تا به حال را به دنیا و مردم کشورمان معرفی کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات