ایجاد مسیر دسترسی برای شهرک صنعتی توس در حیطه وظایف مدیریت شهری مشهد نیست

ایجاد مسیر دسترسی برای شهرک صنعتی توس در حیطه وظایف مدیریت شهری مشهد نیست

ایجاد مسیر دسترسی برای شهرک صنعتی توس در حیطه وظایف مدیریت شهری مشهد نیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی روز گذشته در نشست جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی توس با بیان اینکه برخورداری از چنین شهرک توانمند و زیبایی در میان شهرک های صنعتی کشور مایه افتخار است، اظهارکرد: شورای شهر و شهرداری براساس روح قانون متولی و اداره‌کننده شهر هستند ولی چنین امری امروز محقق نمی‌شود و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی نیز بیشترین لطمه را به آن وارد می‌کند و درصدد کاهش اختیارات شوراهای شهرها و روستاست.

گندمی با اشاره به اینکه امروزه سطح شهرداری‌ها از سطح خدماتی بسیار فراتر رفته است، افزود: مدیریت شهری متولی اشتغال، صنعت و حوزه کسب و کار نیست ولی یکی از تاثیرگذاران حوزه اقتصادی شهری محسوب می‌شود؛ پیرو همین موضوع، در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ که از سوی شهرداری مشهد تدوین شده ، نگاه ویژه‌ای به اقتصاد شهری شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های موثر در ارتقاء کاری حوزه صنعت، اعم از مستقیم و غیرمستقیم، باید شناسایی و پیگیری شوند، گفت: تشکیل یک تیم مشترک با فهم یکسان میان مدیریت شهری مشهد و هیئت مدیره شهرک صنعتی توس بسیار کارساز خواهد بود و باید ایجاد شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهدمقدس در ادامه تصریح کرد: وجود شهرک صنعتی توس در محدوده شهر مشهد و یا شهرستان دیگر یکی از نقاط مورد اختلاف بین بخشی است که امیدواریم این موضوع زودتر حل شود.

گندمی در ادامه موضوع یادشده افزود: صنعتگران در زمینه رفع این مشکلات نقش بسزایی دارند و باید حقوق خود را از نهادهای مربوطه مطالبه کنند.

وی با تاکید بر اینکه احداث مسیر دسترسی به شهرک صنعتی در محدوده قوانین شهرداری مشهد نیست و نمیتوان به این موضوع اعتباری اختصاص داد، اظهارکرد: به منظور رفع این مشکل با حوزه دولت و اداره کل راه و شهرسازی رایزنی خواهیم کرد تا هرچه سریعتر این معضل برطرف شود.

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شورای شهر آماده انعقاد تفاهمنامه تخصصی با هیئت مدیره شهرک صنعتی توس است و ظرفیت های لازم برای این حوزه باید ایجاد شود.

گندمی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد در راستای ارائه خدمات متقابل آماده همکاری است، گفت: با هرگونه هبه و یا کمک بلاعوض مخالف هستیم؛ در حوزه پیشتبیانی از مشاغل مزاحم چندین مصوبه حمایتی داشته‌ایم و شهرک صنعتی در مواردی که باعث شده مشاغل مزاحم از درون شهر کم و به شهر صنعتی منتقل شود، میتواند از این حمایت‌ها استفاده کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات