هنر دست فرش بافان چنارانی می تواند در بازارهای جهانی خوش بدرخشد

هنر دست فرش بافان چنارانی می تواند در بازارهای جهانی خوش بدرخشد

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، بهاری کار آفرین و تولید کننده فرش با اشاره به کیفیت بسیار بالای صنعت قالی بافی در این شهرستان، گفت: با توجه به برخورداری چناران از اساتید فرش بافی و قدمت بسیار بالای این هنر اصیل که در بسیاری از نقاط این منطقه افراد مختلفی بدان اشتغال دارند، می تواند در راستای درآمدزایی و بالابردن توان اقتصادی خانواده ها کمک شایانی کند.
وی افزود: از حدود دوسال پیش با ورود رسمی بعنوان کارآفرین کار خود را به اتفاق همسرم و یک نفر نیروی کار در یک باب مغازه کوچک شروع کردم و امروز به لطف خدا با تلاش و پشتکاری که در این عرصه داشتیم، کارمان رونق پیدا کرد و هم اکنون توانسته ایم زمینه اشتغال۳۰ نفر از فرش بافان ماهر این شهر را در چهار غرفه بزرگ از غرفه های میدان قدیم میوه و تره بار شهرداری فراهم کنیم.
بهاری بیان کرد: به لطف خدا با گسترش کارمان در مجموع حدود ۲۰۰ خانواده از درآمدی که با اشتغال در این صنعت برایشان بوجود آمده، امرار معاش می‌کنند.
این کارآفرین چنارانی، اظهار داشت: سال گذشته توانستیم با تلاش قالی بافان این کارگاه حدود ۲۰۰متر قالی تولید کنیم که از بهترین و مرغوبترین مواد موجود در آن استفاده شده است.
بهاری، ادامه داد: فرشها و قالی هایی که در مجموعه کارگاهی ما با هنر، دستان فرش بافان این صنعت بافته و تولید میگردد، توسط سرمایه گذار مربوطه جهت فروش به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر میگردد که خوشبختانه با اقبال خوبی هم مواجه گشته است.
مدیر این کارگاه قالی بافی، خاطرنشان ساخت: قصد داریم برای سال آینده با توجه به مراجعات زیاد قالی بافان جهت کار در مجموعه کارگاهی که هم اکنون بدین صورت شکل گرفته، نسبت به بکارگیری و اشتغال ۲۰۰نفر از بهترین فرش بافان شهرستان اقدام کنیم.
وی ضمن تقدیر از طرح شهرداری چناران در خصوص بسترسازی جهت ورود سرمایه گذاران در حمایت از فرش دست باف، افزود؛ این اقدام خوب شهرداری و شورای شهر، می تواند فرش چناران را بعنوان یک برند مطرح در کل جهان معرفی نماید و در تمام بازارهای جهانی خوش بدرخشد.
این هنرمند فرش باف، بیان کرد: صنعت فرش چناران با توجه به کمیت و کیفیتی که در مواد تشکیل دهنده آن بکار می رود قطع به یقین قابلیت برند شدن را دارد و امیدوارم که با حمایت مجموعه شهرداری در ورود سرمایه گذاران، شاهد جهانی شدن این هنر اصیل با نام چناران باشیم.
وی تصریح می کند: انشالله با کمک و حمایت مسولین و ورود افراد دارای سرمایه هر بافنده فرش خود به تنهایی یک صادر کننده هم باشد تا به هدف مهم خود که همان صادرات فرش به کشورهای خارجی است، برسیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات