نشست مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی برگزار شد

نشست مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شواری شهر چناران، مهندس حمزه نظافت با اعلام این خبر گفت: نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با مهندس محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با محوریت پیگیری مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه آب شهر و دغدغه هایی که در سطح شهرستان از این بابت وجود دارد، برگزار گردید.
وی افزود: این جلسه که به مدت دوساعت در فضایی صمیمی و دوستانه در اداره کل آب منطقه ای استان برگزار شد، مدیرعامل آب منطقه ای استان ضمن اشاره به نقش بسیار پررنگ و مهم اعضای شوراهای اسلامی بعنوان نمایندگان منتخب مردم در پیگیری خواسته های موکلین شان از حضور شهردار و اعضای شورای شهر چناران در این اداره کل ابراز خرسندی کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر چناران، بیان کرد: در این نشست به دغدغه مردم شهرستان با توجه به پدیده خشکسالی در سنوات گذشته اشاره گردید و چون شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی، باغداری و دامداری است، اعضای شورا خواستار آن شدند که تمهیدات لازم در خصوص رفع نگرانی شهروندان از این موضوع اتخاذ گردد.
مهندس نطافت، بیان کرد: الگوسازی استفاده بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی به منظور تحقق صیانت مطلوب از این سرمایه خدادادی طبیعی و جایگاه بی بدیل شوراها در تبیین آن به مردم و افکار عمومی از جمله مباحثی بود که ایشان خواستار ورود بیشتر شوراها شدند.
وی با اشاره به موضوع انتقال آب دشت چناران به مرکز استان، گفت: با توجه به اینکه شهرستان ما بعنوان یکی از قطبهای مهم کشاورزی در سطح استان و کشور محسوب میگردد و از طرفی جمعیت کنونی آن نیز افزایش پیدا کرده است، تسریع در انتقال پساب آب مشهد به چناران با رعایت تمام موضوعات زیست محیطی و بهداشتی مورد تاکید اعضای شورا در این جلسه بود.
این مقام مسئول، گفت: مسئله دیگری که بدان پرداخته شد، صدور پروانه بهره برداری چاه حفاری شده به منظور تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهری بود که با صدور پروانه بهره برداری، پروژه جداسازی آب شرب شهری از آب فضای سبز وارد فاز اجرایی می گردد و کمک شایانی هم در صرفه جویی مصرف آب شهری خواهد کرد.
مهندس نظافت، بیان کرد: از دیگر مصوبات مهم این جلسه که در جهت کمک به ارتقاء سطح بهداشت ، افزایش فضای سبز و حفظ محیط زیست شهری میشود و سالیان سال هم متاسفانه توجه چندانی به آن نشده، آغاز طرح مطالعات مطالعات مسیل کال کرنگان به طول چهار و نیم کیلومتر و مساعدت آب منطقه ای استان به منظور احداث دیوار ساحلی آن که از داخل این شهر میگذرد، بود که خوشبختانه با استقبال خوب مدیرعامل آب منطقه ای، قول مساعد در خصوص شروع این طرح اخذ شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر چناران، افزود: در همین راستا، مصوب شد طی روز های آینده با حضور کارشناسان شرکت آب منطقه ای در شهرستان و انجام جلسه مشترک با مدیران و کاشناسان شهرداری ضمن بازدید میدانی از محل مسیل کال کرنگان، اقدامات لازم بعمل آید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات