رییس شورای اسلامی شهر شیراز: با هرگونه تغییر کاربری در مرکز شهر شیراز مخالفیم

رییس شورای اسلامی شهر شیراز: با هرگونه تغییر کاربری در مرکز شهر شیراز مخالفیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سیداحمدرضا دستغیب» در دیدار هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: تامین یهداشت و سلامت دغدغه مشترک همه شهروندان و مدیران است .

وی وجود دکتر مقیمی از پزشکان شهر در بین اعضای شورای شهر را فرصتی برای توجه کارآمد به مقوله بهداشت در برنامه‌ریزی‌های شهری دانست و گفت: عقب ماندگی‌های شدیدی در بخش آموزش فرهنگ شهروندی با رویکرد سلامت در شیراز احساس می‌شود .

دستغیب ابراز کرد: چهل سال است می‌گوییم که آموزش فرهنگ شهروندی را از مهدکودک‌ها شروع کنیم و عمل نمی‌کنیم .

وی ادامه داد: اگر چهل سال قبل حداقل آموزش نحوه شستشوی صحیح دست یا لزوم مسواک زده را در مدارس آغاز کرده بودیم، الان چهل‌ ساله‌ها در رعایت بهداشت پیشرو بودند .

وی در بخش دیگری از این دیدار به تمرکز شدید مراکز تجاری و مطب پزشکان در مرکز شهر اشاره کرد و گفت: خیابان زند شرایط خوبی برای زیست سالم شهروندان ندارد و بیش از این نمی‌توان برای احداث مراکز تجاری و پزشکی در ان مجوز داد .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز یاد آور شد: در خیابان زند حتی پارکینگ‌های ساختمانی را به آزمایشگاه تشخیص طبی و رادیولوژی تبدیل کرده‌اند .

وی بیان کرد: شورای شهر شیراز با هرگونه تغییر کاربری تجاری در مرکز شهر مخالف است و اجازه رشد بیش از این به مراکز تجاری را نخواهیم داد تا اشتباه گذشتگان تکرار نشود .

همچنین دکتر «قاسم مقیمی» رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: شورای پنجم از بدو استقرار تاکنون تلاش کرده بهترین همکاری و همراهی را با شبکه بهداشت و درمان شهر شیراز داشته باشد .

وی با بیان اینکه باید بپذیریم شیراز برای مردم به عنوان مرکز درمانی کشور شناخته شده است، ادامه داد: بخشی از برنامه‌ریزی‌های اقتصاد شهری باید حول محور ارائه خدمات درمانی به متقاضیانی که از دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه به شیراز سفر می‌کنند، متمرکز شود .

وی از ضعف سیستم‌های مدرن جمع آوری پسماندهای عفونی و درمانی انتقاد کرد و ادامه داد: پسماندهای برخی مراکز بیمارستانی در شیراز سلامت جامعه را تهدید می‌کند .

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ابراز کرد: تلاش می‌کنیم با مشارکت و سرمایه‌گذاری پزشکان شهر مرکز امحا پسماندهای بیمارستانی را در محیطی امن احداث کنیم .

وی ادامه داد: تامین سلامت و بهداشت صرفا وظیفه دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه دستگاه‌ها بخش‌ها مسئولند .

در این دیدار آقایان دکتر قاسمی و دکتر عزیزی معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر اجرایی مدیر روابط عمومی دانشگاه گزارشی از آخرین وضعیت این دانشگاه ارائه کردند .

همچنین مقرر شد طرح تمرکز ساختمان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طرح آموزش همگانی بهداشت و‌نیز طرح نحوه صدور پروانه فعالیت پزشکان در نقاط مرکزی شهر به صورت مشترک در شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی تنظیم، تصویب و پیگیری شود .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات