آمار تصادفات رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ درصد کاهش یافته است

آمار تصادفات رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ درصد کاهش یافته است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر مجتبی زوربخش با اشاره به اینکه تعداد فوتی های ۷ ماهه گذشته سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ نفر کاهش داشته، اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی تعداد فوتی های ۷ ماهه سال ۹۶، ۱۳۰ نفر و در سال جاری ۱۰۰ نفر گزارش شده و با تمهیدات اندیشیده شده این میزان ۲۳ درصد کاهش یافته است.
وی تعامل با پلیس راهور و بازیدهای کارشناسی به همراه این نهاد را یکی از علل کاهش تصادفات رانندگی در شهر شیراز دانست و خاطر نشان کرد:  در طول ۷ ماه گذشته تعداد ۲۸ جلسه و بیش از ۷۰ بازدید در سطوح مدیریتی و کارشناسی مشترک بین شهرداری شیراز و پلیس راهور برگزار شده است تا به طور دقیق مسائل و معضلات بررسی و برای حل آن برنامه ریزی و پیگیری شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: در حال حاضر بیش از ۱۷۰ نقطه حادثه خیز در شهر شیراز شناسایی شده که ۸۳ مورد آن طی ۷ ماه گذشته رفع و نقاط باقیمانده به تدریج تا پایان سال و بر اساس اولویت اصلاح می شود.
دکتر زوربخش با تاکید بر لزوم آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان عنوان کرد: همزمان با اجرای طرح های هندسی ایمن سازی و اصلاح معابر و آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان باید تمامی دستگاههای متولی و سازمان های مردم نهاد عزمی همگانی جهت تغییر سبک زندگی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه  شهرها برای آسایش، امنیت و خدمات دهی بهتر به شهروندان ایجاد شده اند، تصریح کرد: در توسعه شهر باید محور تمامی فعالیت ها و اقدامات انسان باشد. امروز نگاه دنیا به حمل و نقل، نگاهی مبتنی بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در راستای به حداکثر رساندن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری و کاهش استفاده از خودروهای شخصی با توسعه خطوط مترو، پیاده روها، پیاده راهها، مسیرهای دوچرخه، خودروهای برقی کوچک، تراموا و اتوبوس برقی است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات