بسیج قوه محرکه انقلاب و بستری برای پویایی جامعه

بسیج قوه محرکه انقلاب و بستری برای پویایی جامعه

علوی:
بسیج قوه محرکه انقلاب و بستری برای پویایی جامعه
علوی: بسیج قوه محرکه انقلاب و بستری برای پویایی جامعه
- جایگاه بسیج مستضعفان در کشور را از ابتدای تشکیل آن تاکنون چگونه ارزیابی می کنید؟
۵ آذر ماه سال ۱۳۵۸، سرآغاز بنیان نهادن شجره‌ طیبه‌ای بود که با نام بسیج امروز پس از گذشت قریب به چهل سال به دوران بلوغ و بالندگی خود رسیده است و به مدد حضور مردمی پرشور و انقلابی در کالبد آن، استوار همگام با انقلاب اسلامی در پیچ‌های حساس تاریخی تا رسیدن به قله‌های عزت و افتخار حرکت می‌کند. امروز بسیج فراتر از اهداف گذشته خود به قوه محرکه نظام و انقلاب بدل شده است که با اتکا به پایگاه مردمی خود همواری معبری برای عبور از هر بحران در همه حوزه ها محسوب می گردد.
- با توجه به ساختار مردم نهاد بسیج علت اصلی ثمرات و تاثیرگذاری این نهاد را چه میدانید؟
جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهای جهان محسوب می گردد که از ابتدای انقلاب با تاکید امام راحل ارکان خود را بر آرمان و خواسته های مردم استوار کرده است و تعلق خاطر مابین امام خمینی (ره) و مردم در ابتدای انقلاب و ادامه این مسیر از سوی مقام معظم رهبری در تا امروز باعث حفظ تعلق خاطر مردم به کشور و نظام شده است و به حق این بزرگترین سرمایه برای یک حکومت است.
امروز ارتش ۲۰ میلیونی بسیج با رشادت‌ها و جانفشانی ‌های خود در طول انقلاب اسلامی به فرهنگی ناب از ایثار و حماسه تبدیل شده که هر برگ آن به امتداد خطوط سرخ خون شهیدان در طول سال‌های انقلاب اسلامی به ویژه روزهای درخشان دفاع مقدس مزین گشته است و جوانان این میهن زیر پرچم این فرهنگ شاخص در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی می درخشند.
- نقش بسیج را در ایستادگی در برابر تهدیدات چگونه ارزیابی می کنید؟
بسیجیان جان برکف سال‌ها در سنگر جنگ و جهاد حماسه‌ آفریدند و پس از سربلندی در آزمون جنگ تحمیلی سال‌ها در صف پیشتازان میدان علم و فرهنگ خصوصا در حوزه علوم فضایی و فنون هسته‌ای حضور داشتند، امروز نیز در میدان جنگ نرم و عرصه اقتصاد مقاومتی با حضور موثر و کلیدی خود پشت سر رهبر انقلاب به دنبال تحقق حماسه‌ های دیگر به ویژه در حوزه اقتصاد در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و تحقق این مهم تنها با نگاه عمیق بسیجی امکان پذیر است.
- به عنوان یک مدیر جوان بسیجی خطاب به بسیجیان شهر رشت در آستانه هفته بسیج چه پیامی دارید؟
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای معظم انقلاب اسلامی، روز و هفته بسیج را به تمامی بسیجیان بصیر و دریادل انقلاب اسلامی علی الخصوص جوانان شهر رشت که در لباس بسیج در حال خدمت به نظام هستند تبریک عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان سربلندی و افتخار را برای ملت بزرگوار و حماسه‌آفرین ایران اسلامی خواستارم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات