تاثیر تحولات اقتصادی در افت و خیز مسکن

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، جواد اسلامی محمدی با اعلام این خبر گفت: در تاریخ بازارهای مالی ایران، بازار مسکن همواره با نوسانات سوداگرانه مواجه بوده است.
وی گفت: تحریم ها و بی تعادلی در بازار های پولی و مالی، رشد قیمت مسکن به ویژه در کلان شهرها را به دنبال داشته و این افزایش قیمت نه تنها به رونق پایدار مسکن منجر نشد، بلکه اثرات رکودی در این عرصه را تشدید کرد.
اسلامی افزود: طبق پیش بینی های مرکز آمار ایران نیاز بالقوه مسکن با احتساب خانه های خالی در استان خراسان رضوی از سال ۱۳۹۵ تا افق سال ۱۴۰۵ برابر با ۷۵۳ هزار واحد برآورد شده که به طور متوسط سالانه ۷۵ هزار و ۳۰۰ واحد آن باید احداث شود.
وی در این خصوص گفت: اهمیت اقتصاد مسکن در جامعه به حدی است که تصمیم گیران این حوزه اقتصادی با احتیاط در برخورد و ارائه برنامه با آن عمل می کنند.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن تصریح کرد: در این بین، اجرای نا تمام طرح هایی چون مسکن مهر و ابهام درباره طرح مسکن اجتماعی نیز باعث شده تا دغدغه ها در خصوص ضعف برنامه های کلان برای این حوزه، جدی تر شود. در برنامه ششم توسعه نیز طیف وسیعی از مسائل اقتصادی، زیربنائی، اجتماعی و فرهنگی با رویکرد توسعه پایدار، مردم نهاد و ... به عنوان رسالت پیگیری می شود، اما به این موضوع در برنامه توسعه ششم کمتر اشاره شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: برنامه ششم توسعه با درنظرگیری تمامی ابعاد، باید به نحوی اجرا شود که تسکین بر معضل مسکن اقشار ضعیف، متوسط و قشر جوان جامعه باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات