کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار قرار دارد

کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش میزان آلاینده ها، کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز سوم آذر ماه در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت .

تورج همتی روز شنبه  افزود: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوا در ایستگاههای سنجش مستقر در نقاط مختلف مشهد ۹۹ ای.کیو.آی است .
وی ادامه داد: همچنین کیفیت هوا در ایستگاههای خیام شمالی با ۱۲۳، چمن با ۱۱۹، رسالت با ۱۱۷، خاقانی با ۱۱۱، حرم مطهر و شهید کریمی هر یک با ۱۰۲ ای.کیو.آی در وضعیت هشدار برای افراد حساس قرار دارد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در صورت تداوم تخلیه آلاینده ها در هوای مشهد طی ساعات آینده در ایستگاههای شهید مفتح، لشگر، سمزقند و سرافرازان این کلانشهر نیز شاهد آلودگی هوا خواهیم بود .
وی افزود: در این شرایط توصیه می شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر در مناطق آلوده شهر رفت و آمد نکنند. همچنین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و حذف رفت و آمدهای غیرضروری شهروندان می تواند در کاهش حجم آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد موثر باشد .
شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و اعداد بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود .
وضعیت هوا با ای.کیو.آی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ در حالت اضطرار و بیشتر از ۳۰۰ نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات