دوره‌ آموزشی مقابله با مخاطرات طبیعی، آنفلوانزا و سایر بیماریها ویژه شکارچیان در سبزوار برگزار شد

دوره‌ آموزشی مقابله با مخاطرات طبیعی، آنفلوانزا و سایر بیماریها ویژه شکارچیان در سبزوار برگزار شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: همزمان با آغاز صدور مجوز شکار پرندگان امروز یکم آذر ماه دوره‌ آموزشی مقابله با مخاطرات طبیعی، آنفلوانزا و سایر بیماریها ویژه شکارچیان در این شهرستان برگزار شد .

حمیدرضا صادقی افزود: این دوره آموزشی برای نخستین بار با حضور ۷۰ شکارچی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و دامپزشکی شهرستان سبزوار برپا شده است .
وی به ظرفیت تولید ۲۰ درصد گوشت مرغ خراسان رضوی در سبزوار اشاره و بیان کرد: شکارچیان سبزواری آموزش علائم آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و چگونگی مقابله با این پرندگان را فراگرفتند تا از هرگونه سرایت آن پیشگیری شود .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار در خصوص پروانه شکار پرندگان وحشی در خراسان رضوی نیز گفت : متقاضیان برای دریافت این پروانه می توانند درخواستهای خود را به اداره حفاظت محیط زیست ارائه دهند .
وی افزود : هزینه صدور پروانه شکار ۹۰۰ هزار ریال است و هر شکارچی تنها می تواند یکی از پروانه های شکار پرندگان آبزی و یا خشکی زی را دریافت کند. بر اساس نوع پروانه دریافتی پرندگان آبزی از نوع آنقوت، چنگر، اردک سرسبز و خوتکا و پرندگان غیرآبزی نیز از گونه های کبوتر و باقرقره قابل شکار هستند .
او گفت: شکار پرنده در طول فصل شکار از ابتدای آذر تا نیمه بهمن ماه فقط روزهای جمعه و تنها در مناطق آزاد امکانپذیر است .
سبزوار دارای دو منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت ۳۹ هزار هکتار و دو منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات