نوروزی: تلاش می‌کنیم روز اصفهان در تقویم رسمی کشور ثبت شود

نوروزی: تلاش می‌کنیم روز اصفهان در تقویم رسمی کشور ثبت شود

شهردار اصفهان گفت: اصفهان باید به جایگاهی بازگردد که در اشعار شنیده و در تاریخ خوانده ایم؛ این ظرفیت حتی با وجود خشکی رودخانه زاینده رود نیز وجود دارد.

قدرت الله نوروزی در نهمین همایش روز نکوداشت اصفهان با همکاری انجمن دوستداران اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری ضمن تبریک روز اصفهان و تلاقی آن با میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص)، اظهار امیدواری کرد: در این روز بتوانیم حق شهر اصفهان را به عنوان یک شهر هویت بخش ادا کنیم.

وی با بیان اینکه روز اصفهان را با ادای احترام به شهدا آغاز کردیم، تصریح کرد: امید است طی سه روزی که به مناسبت نکوداشت اصفهان برنامه ریزی شده است، مردم حضور پرشور داشته باشند.

شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان به دلیل وجود افراد صاحب هنر و اندیشه ای که در این شهر از گذشته زندگی می‌کرده و می کنند، شهر هنر و خلاقیت است که امیدوارم به گونه ای شاهد انتقال این تجربیات و اندیشه ها به نسل های آینده باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم روز اصفهان در تقویم رسمی کشور نیز ثبت شود، گفت: برنامه های نکوداشت اصفهان با توجه به جایگاه، هویت و اهمیت اصفهان برگزار می شود و امیدوارم همانگونه که ما به آنچه، گفتیم عمل کردیم تمام کسانی که نسبت به شهر احساس مسئولیت داشته و برنامه های خود را برای اصفهان مفید می دانند، با شهرداری تعامل و همکاری داشته باشند تا شاهد شهری ایده آل باشیم.

نوروزی شهر خلاق را شهری دارای جوانان و مردمی خلاق دانست و تاکید کرد: این شهر بزرگانی داشته و ما امروز همه جمع شده ایم تا دستاوردهای آنان را پاسداری کنیم. این بزرگان اصفهان بوده اند که این شهر را مایه افتخار، نصف جهان و شهری خلاق کرده اند.

وی با بیان اینکه روز نکوداشت اصفهان فرصتی برای ارتقای گردشگری، جذب توریست و نگاه به آینده است، افزود: آماده ایم از نقطه نظرات بزرگان، صاحبان اندیشه، ‌هنرمندان و سرمایه های شهر استفاد کنیم تا اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد. اصفهان باید به جایگاهی بازگردد که در اشعار شنیده و در تاریخ خوانده ایم. این ظرفیت با وجود خشکی رودخانه زاینده رود نیز وجود دارد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرداری افتخار می کند که چنین روزی برای نکوداشت اصفهان انتخاب شده است. شهر متعلق به همه است و همه باید در این راستا تلاش کنند. روز نکوداشت را باید فرصتی برای معرفی هر چه بهتر شهر، ارتقای گردشگری، جذب توریست و نگاه به آینده بدانیم.

در این مراسم لوح تقدیری از سوی انجمن دوستداران اصفهان، دوستداران محیط زیست و اصفهان دوستان به دلیل ثبت سوم آذرماه به عنوان "روز اصفهان" به شهردار اصفهان اهدا شد. همچنین از جمعی از سرآمدان اصفهان مانند دکتر جلیل دوستخواه، استاد ایرج محمدی، ‌نهضت قریشی نژاد، محمد حسین رجایی و سازمان مردم نهاد برگزیده جمعیت دوستداران محیط زیست (طبیعت یاران) تجلیل شد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات