برگزاری نخستین نمایشگاه نقاشی گروهی کودکان کار در شیراز

برگزاری نخستین نمایشگاه نقاشی گروهی کودکان کار در شیراز


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر گشتاسبی راد عنوان کرد: بی شک مهمترین سرمایه های ملی هر جامعه، کودکان آن است و چگونگی مراحل رشد آنها در سنین مختلف تاثیر مهمی بر آینده هر جامعه دارد. کودکان کار و خیابان نیز به عنوان بخشی از جامعه می بایست مورد توجه مسئولین قرار گیرند.
معاون شهردار شیراز با اشاره به مسئولیت پذیری آحاد جامعه در قبال کودکان کار افزود: وظیفه انسانی و اخلاقی حکم می کند که همه در برابر این کودکان مسئول باشیم. بر این اساس و با تاکیدات شورا و شهردار مبنی بر شهر انسان گرا و توجه به همه اقشار جامعه، گروههای در معرض آسیب و  آسیب دیده  در محور برنامه های این سازمان قرار گرفت که منجر به برگزاری چندین برنامه آموزشی، تفریحی و فراغتی ویژه این افراد شد.
وی افزود: در همین راستا نخستین نمایشگاه نقاشی کودکان کار با عنوان «شهر من» با همکاری سازمانهای مردم نهاد صبح آفرینش و جمعیت امام علی (ع) شروع به کار کرد.
معاون اجتماعی و مشارکتهای مردمی سازمان فرهنگی ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی موسسه صبح آفرینش و جمعیت امام علی(ع)، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تقویت روحیه نشاط ،خودباوری، عزت نفس و کشف توانایی ها، خلاقیت و استعداد و ایجاد بستری مناسب برای کاهش موقعیت‌های تنش زا در این کودکان دانست.
سارا همت با بیان اینکه این نمایشگاه حاصل تلاش بیش از ۹۰ کودک کار و ۶ مدرس حرفه ای به مدت ۳ ماه است، مهمترین ویژگی این رویداد را مشارکت کودکان کار در فرایند برنامه ریزی، آموزش و اجرا دانست و افزود: دوره های آموزشی این کودکان با برگزاری تورهای گردشگری همراه بوده که این امر در تقویت تفکر انتزاعی و شکل گیری تصویر شهر در ذهن کودکان موثر بوده و این امر را به وضوح در نقاشی آنها می توان دید.
این نمایشگاه از ۱ تا ۶ آذر ماه در فرهنگسرای هنر واقع در پارک بعثت از  ساعت ۱۷:۳۰ الی ۲۱ پذیرای علاقه مندان است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات