برنامه ریزی برای برخورد قاطع با متخلفان ساختمانی

برنامه ریزی برای برخورد قاطع با متخلفان ساختمانی

بازرس کل استان یزد از مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اجرای قانون و مقابله با تخلفات و متخلفان ساختمانی حمایت می کند .
در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و حجت الاسلام و المسلمین طالبی بازرس کل استان یزد مسائل مبتلابه ساخت و ساز مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان دکتر سالاری در تشریح مسائل و مشکلات ساخت و ساز به مواردی چون عدم استفاده از مجریان ذیصلاح و دو نقشه ای بودن ساختمانهای دارای پروانه اشاره کرد و گفت در موارد متعددی ملاحظه می‌شود به جای ارجاع کار به صورت قانونی به مهندسان دارای پروانه اشتغال ، ساخت و ساز توسط افراد غیر مرتبط صورت می‌گیرد که چارچوب‌های قانونی را زیرپا می گذارند .
وی در تشریح برنامه ریزی های در دست اجرا توسط هیئت مدیره جدید سازمان برای پیشگیری یا مقابله با هرگونه تخلف اظهار داشت :شفافیت مالی و اداری و پاکدستی سرلوحه اهداف ماست و در حال حاضر که در نحوه اجرای شیوه نامه های ابلاغی وزیر سابق راه و شهرسازی ابهام هایی وجود دارد نیازمند مساعدت بازرسی کل استان و اداره کل تعزیرات حکومتی هستیم.وی ابراز امیدواری کرد با تحکیم جایگاه قانون ، از این پس متخلفان احساس امنیت نکنند وهرلحظه نگران برخورد قاطع با تخلفات خود باشند.
در ادامه مهندس زحمتکش نایب رئیس دوم و مهندس صحرا کاری خزانه‌دار سازمان نیز در مورد ضرورت اصلاح رابطه مالک و ناظر و اهمیت شناسنامه فنی و ملکی و... توضیحاتی ارائه کردند .
در این دیدار که دو تن از کارشناسان بازرسی کل استان نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین طالبی با استناد به برخی خلاف سازی ها توسط ادارات دولتی و بخش خصوصی اظهار داشت : درامور ساختوساز وضع به گونه ای درآمده که در استان یزد تقریباً نمی‌توان ساختمانی را یافت که از هر جهت قوانین و مقررات در مورد آن رعایت شده باشد و برخی تخلفات آن تقریبا شکل رویه را پیدا کرده است.
ناطق با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی بین شهرداری و راه و شهرسازی و نظام مهندسی خواستار اعتمادسازی بین دستگاه‌ها و مردم و ایجاد بستر مناسب دولت الکترونیک شد.
طالبی با انتقاد از اینکه طی چند سال اخیر درصد تخلفات ساختمانی روند کاهشی نداشته است اضافه کرد: من برای سازمان نظام مهندسی ساختمان حرمت زیادی قائل هستم. ما بر سر اجرای قانون با هیچکس تعارف نداریم و از اولویت‌های ما رسیدگی به خلاف سازی ها و خلاف کاری ها در عرصه ساختمان است. بازرس کل استان در این دیدار در زمینه حمایت از متولیان ساخت و ساز برای اجرای قانون و مقابله با متخلفان ساختمانی قول مساعد داد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات