مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان: برخورد شدید با متخلفان شکار پرندگان مهاجر در دستور کار محیط زیست

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان، وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان پیرو تماس دوستداران محیط زیست و حیات وحش مبنی بر شکار پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در منطقه زهک از دریاچه های چاه نیمه های این شهرستان بازدید نمود و به اتفاق محیط بانان همراه، چندین باب کومه شکاری را کشف و تخریب  نمودند.

در این بازدید پورمردان با صیادان حاضر در منطقه در خصوص حضور شکارچیان در منطقه گفتگو کرد و گفت : با توجه به کاهش دما و کوچ پرندگان مهاجر به مناطق گرمسیری استان  متاسفانه شاهد افزایش حضور بی‌شمار شکارچیان و پخش دام‌های صید پرندگان مهاجر هستیم که برخورد جدی و جمع‌آوری انواع ابزار و روش‌های صید پرندگان در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان زهک قرار دارد.

پورمردان افزود: شکار پرندگان مهاجر در این منطقه تا زمان صدور پروانه شکار ممنوع بوده و در حال حاضر گروه‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستانهای زهک، زابل و اداره کل  به صورت شبانه‌روزی در مراکز تجمع پرندگان زمستان‌گذران در این منطقه حضور دارند و با متخلفان برخورد می‌کنند. در صورت عدم تایید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهاجر منطقه از سوی دامپزشکی، شکارچیان باید پروانه شکار از محیط زیست دریافت و سپس برابر مقررات اقدام به شکار کنند.

در پایان مدیر کل حفاظت محیط زیست در این بازدید خاطر نشان کرد: باید با سودجویان و متخلفان شکار و صید پرندگان مهاجر به صورت جدی برخورد شود و با فرهنگ سازی مناسب و آسیب های ناشی از شکار پرندگان مهاجر مانند شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان، تهدید صنعت مرغداری و انقراض نسل پرندگان مهاجر به مردم اطلاع رسانی شود؛ بی شک اگر اطلاع رسانی مناسب انجام شود می توان تا حدودی به کنترل و کاهش شکار در منطقه امیدوار بود. همچنین در خصوص نظارت بیشتر و انجام گشت و کنترل های برنامه ریزی شده با همکاری مشترک یگان حفاظت اداره کل و شهرستانهای زهک و زابل تصمیمات جدیدی اخذ و ابلاغ گردید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات