با هدیه یک کتاب زیست محیطی به کودکانمان عشق به طبیعت و محیط زیست را به آنها بیاموزیم

وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیتان و بلوچستان گفت: در عصر کنونی اهمیت کتاب و کتاب خوانی بر هیچ کس پوشیده نیست و همانطور که میدانیم یکی از مهمترین روش های افزایش توانمندی ‌های کودکان، مطالعه کتاب و خواندن کتاب برای آنها توسط والدین می باشد. با اینکار می توانیم یک علاقه مستمر و پایدار را به یادگیری در فرزندامان ایجاد کنیم .


پورمردان افزود: تخریب و نابودی محیط زیست، یک واقعیت دردناک در دنیای امروز است. افزایش پیوند میان کودکان و طبیعت برای آگاهی نسل جدید از ارزش های محیط زیستی بسیار اهمیت دارد.خواندن کتاب‌های حتی خیلی ساده از شخصیت‌های کارتونی جذاب کمک می کند تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست و احترام به طبیعت در فرزندانمان پرورش یابد. باهدیه دادن کتابهای زیست محیطی و آموزش محیط زیست و تشویق کودکانمان به مطالعه و تعریف یافته خود از کتابها برای دوستانشان می توانیم گامی به ظاهر کوچک اما بزرگ در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی برداریم .


وی ادامه داد: در همین راستا در هفته کتاب و کتابداری مجموعه محیط زیست شهرستان خاش با حضور در جمع دانش آموزان، آنها را با مباحث زیست محیطی آشنا و تشویق به مطالعه کتاب برحسب  سلایق و علایق هر فرد نمودند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات