۳ پروژه بزرگ در منطقه ۱۱ اصفهان افتتاح شد/ توزیع عادلانه خدمات رفاهی در شهر

۳ پروژه بزرگ در منطقه ۱۱ اصفهان افتتاح شد/ توزیع عادلانه خدمات رفاهی در شهر

پروژه های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با حضور نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر، شهردار اصفهان و مدیران شهری افتتاح شد.

امروز- شنبه سوم آذرماه- پروژه های های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید.

«بوستان شهدای مدافع حرم» که ۴۰ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد ریال در خیابان اشرفی اصفهانی، افتتاح «خیابان سردار شهید یدالله تقی‌یار» به مساحت شانزده هزار و ۸۰۰ مترمربع، تجهیز «سالن هنرسرای مهتاب برای تبدیل به نخستین سینمای غرب اصفهان» با هزینه ای بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که افتتاح شد..

توزیع عادلانه سینما در شهر

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، در این مراسم  با تاکید بر اینکه توزیع عادلانه امکانات رفاهی در اولویت برنامه‌های شهرداری است، گفت: با توجه به اینکه جنوب شهر اصفهان از سینما سیتی سنتر برخوردار است تلاش کردیم تا یک سینما در غرب اصفهان نیز افتتاح کنیم. همچنین در آینده ای نزدیک شمال و شرق اصفهان نیز از این امکانات بهره مند خواهند شد.

وی با گرامیداشت اول آذر روز اصفهان اظهار کرد: اول آذر فرصتی برای نمایش میراث بزرگ اصفهان است، اینکه بتوانیم تمام جهانیان را برای دیدن این شهر و نکوداشت آن به اصفهان دعوت کنیم، اقدام پسندیده‌ای است.

وی با بیان اینکه اتفاقی که امسال برای نکوداشت اصفهان افتاد نقطه عطفی در تاریخ اصفهان است؛ افزود: بیش از ۲۰ نفر از سفرا و شهرداران کلانشهرها در آیین نکوداشت اصفهان شرکت کردند، که همه آنان معتقد بودند که شهرداری اصفهان ما را به بهشت دعوت کرده است؛ سفرا و شهرداران از مردم اصفهان تعریف‌های زیبایی می‌کردند چراکه وقتی در بازار اصفهان و در بین مردم همراه آنها شدند، از نحوه تعامل مردم و مسئولان لذت برده و از جملاتی استفاده کردند که برای اصفهان ارزشمند است.

وی تصریح کرد: به مناسبت نکوداشت روز اصفهان هزار اجرا در تمام مناطق شهر مبتنی بر هنر اصفهان، از میدان تا میدان و ... همه بازشناسایی دوران گذشته این شهر و هنر مردان و زنان این شهر است.

شهردار اصفهان گفت: این روز ( روز اصفهان) به دلیل تقارن با میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نه یک روز بلکه تا روز چهارم ادامه دارد، شب گذشته در سالن پیروزی نزدیک به ۱۰ هزار نفر از مردم گرد هم آمده بودند تا پیشاپیش این میلاد بزرگ را جشن بگیرند و روز اصفهان را گرامی بدارند.

وی خاطرنشان کرد: در سالن پیروزی طبق اخبار رسیده ۲۵ هزار نفر داوطلب حضور در این جشن بودند به همین دلیل امشب نیز این برنامه تکرار شد تا فرصتی برای ایجاد شور و افرایش نشاط در جامعه فراهم شود.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: این روز زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری باشد، اگر خواستار رونق شهر هستیم و می خواهیم اشتغال ایجاد شود باید گردشگر به این شهر بیاید و شهر را از صنعتی بودن به سوی فرا صنعتی حرکت دهیم.

وی با بیان اینکه دهکده‌های آی تی باید در شهر اصفهان ایجاد و استارت آپ‌ها تقویت شوند، خاطرنشان کرد: بخشی از این اقدامات در یکسال گذشته انجام شده است و امروز استارت آپ‌ها در اصفهان پناهگاه خوبی دارند چراکه جایگاه آنها تعریف شده است و مورد حمایت شهرداری قرار گرفته‌اند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: استارت آپ‌ها فضا اشغال نمی‌کنند، آلودگی ندارند، ترافیک ایجاد یا افزایش نمی‌دهند، اما مردم این شهر را به شخصیت‌های بین المللی تبدیل می‌کند، مردمی که با هنر خود می‌توانند سرمایه‌های خود را به دنیا صادر کنند به همین دلیل می‌گوییم اصفهان فراصنعتی است و می‌توان اشتغال نو با درآمدهای بیشتر ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه باید برای داشتن ایده‌ها و نوآوری‌های جدید و افزایش خلاقیت تلاش کنیم، گفت: اگر امروز اصفهان جز شهرهای خلاق جهان است به خاطر وجود جوانان خلاق این شهر بوده؛ اصفهان در یونیسف به عنوان شهر "دوستدار کودک" شناخته می‌شود زیرا تلاش شده حقوق کودکان در شهرسازی رعایت شود، انجام تمام این اقدامات به معنای زمینه سازی برای رشد و شکوفایی استعدادها و ایجاد دسترسی مردم به امکانات عمومی یعنی داشتن مراکز فرهنگی و آموزشی است.

نوروزی عنوان کرد: خوشحالم در سالنی هستم که ۱۵ سال پیش در آن به عنوان فرماندار سخنرانی کردم، امروز تبدیل به سینما می‌شود، امروز دیگر هر جوانی می‌خواهد به سینما برود، نباید تنها به چهارباغ پای بگذارد، چرا که سینماها به محله های شهر نیز رفته است.

وی با تاکید بر اینکه توزیع عادلانه امکانات رفاهی در اولویت برنامه‌های شهرداری است، گفت: با توجه به اینکه جنوب شهر اصفهان از سینما سیتی سنتر برخوردار است تلاش کردیم تا یک سینما در غرب اصفهان نیز افتتاح کنیم. همچنین در آینده ای نزدیک شمال و شرق اصفهان نیز از این امکانات بهره مند خواهند شد.امکانات رفاهی برای دسترسی تمام شهروندان در نقاط مختلف شهر نشان دهنده موفقیت، برقراری نظم، تلاش در راستای آسایش و آرامش شهروندان است.

وی اظهار کرد: خوشحالم که امروز در رهنان به عنوان منطقه‌ای که سالها است به شهر اصفهان ملحق شده تا از امکانات بیشتری بهره‌مند شود حضور دارم، امروز ۲۳۶ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۱۱ افتتاح می شود، اما اینها کافی نیست، چرا که ما از ابتدا می‌خواستیم بر اساس مشورت با مردم عمل کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: در این مدت بارها در جمع مردم رهنان حضور یافتم، همه آنها از اینکه در جایی خارج از رهنان شهرک مبل ایجاد شود، ناراضی هستند از این رو شهرداری اصفهان در حال بررسی است تا به گونه‌ای عمل کند که در وضعیت زندگی و ادامه اشتغال مبل‌سازان رهنان که شهره ایران  هستند اخلال ایجاد نشود و البته در این راستا تصمیم قاطعی خواهیم گرفت.

بیشتر فعالیت‌های شهرداری در نقاط محروم شهر انجام می شود

نوروزی خاطرنشان کرد: آنهایی که قبل و بعد از انقلاب رهنان را می‌شناسند، می‌دانند که مردم آن استحقاق بهترین‌ها را دارند، چرا که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بچه‌های رهنان و رشادت های آنها را می دیدم.

وی اظهار کرد: رهنان یک منطقه کوچک است که ۵۰۰ شهید، ۵۰۰ جانباز و هزار نفر ایثارگر دارد که همه درگیر جنگ بوده‌اند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند که به این مردم خدمت رسانی بیشتری داشته باشیم، البته این موضوع مورد توجه شهرداری و شورای شهر است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های شهرداری در نقاط محروم شهر انجام می شود، گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده درصدد هستیم امکانات در اختیار را به گونه ای توزیع کنیم تا تمام کسانی که از حقوق خود محروم مانده‌اند و یا مستحق خدمت بیشتر هستند از آن بهره‌مند شوند.

نوروزی با اشاره به ضرورت نوسازی بافت فرسوده منطقه ۱۱ گفت: در این منطقه امکان نوسازی، بازسازی و بهره‌مندی از تسهیلات ارزان قیمت بانکی، همچون سایر نقاط شهر وجود دارد که امیدواریم از این فرصت ایجاد شده توسط دولت و شهروندان به خوبی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز گزارش عمرانی اعلام نمی‌کنم، اما اگر فرصتی باشد خواهم گفت که آخرین آمارها نشان می دهد در حال حاضر ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مترو استفاده می‌کنند که این آمار باید به ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: ای کاش فرصتی بود تا از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها اقدامات انجام شده را اطلاع رسانی کنیم، اینکه در پروژه سالن اجلاس به عنوان پروژه زمین‌گیر شده، بدهی‌ها را پرداخت کردیم و اکنون ۲۰۰ نفر مهندس و کارشناس به صورت شبانه‌روزی در این پروژه مشغول به فعالیت هستند و هر هفته فضای آن متفاوت از هفته قبل است، با این مسیری که در پیش داریم وضعیت متفاوت خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد جایگاه شهرداری اصفهان نسبت به سایر کلانشهرها بسیار خوب است، افزود: این موفقیت‌ها مرهون همکاری خوب مردم و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی است و این دلسوزی‌ها بوده که تاکنون توانسته‌ایم بدهی‌های عظیمی را پرداخت و پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

وی از بهره برداری خط دو مترو تا سه سال آینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با تحقق این مهم روزانه ۴۰۰ هزار نفر بتوانند با استفاده از مترو سفرهای درون شهری خود را انجام دهند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۸۰ اتوبوس شامل ۵۰ اتوبوس جدید و ۳۰ اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه شده است، گفت: شهرداری اصفهان تمام خودروهای خود را ملزم به دریافت معاینه فنی کرده است تا با کاهش آلودگی هوا، شهروندان در هوایی پاک تنفس کنند.

نوروزی تاکید کرد: باید به مناطق محروم که مردم آن بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده اند و بیشتر به کشور دل بسته‌اند خدمت کرد و رهنان یکی از آنها است.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم غرب اصفهان بتواند به عنوان منطقه‌ای که با امید به اصفهان ملحق شد، در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

تاج الدین: نوروزی درآمد شهرداری اصفهان را با فاصله از کلانشهرهای دیگر جلوتر برد

ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه پروژه های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: شهردار اصفهان جزء شهردارانی بود که درآمد شهرداری اصفهان را با فاصله از کلانشهرهای دیگر جلوتر برد، امیدوارم سایر شهرداری‌ها نیز در شرایط نامساعد فعلی خدمات حداقلی را به مردم ارایه کنند.

وی اظهار کرد: انصاف این است که خدماتی در شان مردم رهنان به آنها ارائه شود، البته متاسفانه در حال حاضر شرایط در کشور ایده آل نیست و می‌طلبد همدلی و صمیمیت را داشته باشیم تا از شرایطی که برای کشور ایجاد شده با سربلندی خارج شویم.

وی افزود: شرایط فعلی ایران به مدیران داخلی و دولت بر نمی‌گردد، بلکه برخی تنگ نظری‌ها از کشورهای دیگر به ما تحمیل شده و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما این شرایط را در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز داشته‌ایم، اما با روسفیدی شرایط را پشت سر گذاشتیم، در گذشته اصفهان بیش از استان‌های دیگر حضور خود را در عرصه‌های مختلف نشان داد، آمار در اصفهان نیز گویای این بوده که درصد شهدای منطقه رهنان نسبت به سایر مناطق بیشتر است.

وی با بیان اینکه اصفهان شش درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: ۱۰درصد ایثارگران کشور متعلق به اصفهان است و امروز خوشحالیم که به عنوان نمایندگان مردم می‌توانیم مشکلات آنان رفع کنیم.

تاج الدین با ابراز خرسندی از احداث بوستان شهدای مدافع حرم که مزین به نام شهدای بی ادعا است، گفت: فضای سبزی که در این بوستان ایجاد می‌شود بی‌شک آلودگی‌ها را کاهش می‌دهد و خیابانی که بهره برداری می‌شود مشکلات ترافیکی منطقه را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به حمام تاریخی رهنان گفت: از این حمام بازدید کردیم، امیدوارم پروژه حمام رهنان به زودی به اتمام برسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهردار اصفهان جزء شهردارانی بود که درآمد شهرداری اصفهان را با فاصله از کلانشهرهای دیگر جلوتر برد، امیدوارم سایر شهرداری‌ها نیز در شرایط نامساعد فعلی خدمات حداقلی را به مردم ارایه کنند.

اشرفی: محور گردشگری غرب اصفهان راه اندازی می‌شود

حمید اشرفی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در این مراسم گفت: الگوی شهرسازی ما باید در راستای هویت فرهنگی شهری زیست پذیر، انسان محور و معناگرا باشد که این مولفه ها با شهرفروشی محقق نمی شود.

وی اظهار کرد: اگر نیم نگاهی به گذشته تاریخی رهنان داشته باشیم، می‌بینیم که این دیار هزار ساله به عنوان تفرجگاه صفویان مطرح بوده است؛ این منطقه دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر مناطق متمایز می‌کند و این ویژگی‌ها شامل زیست پذیر، انسان مدار و معناگرا بودن است.

وی با بیان اینکه طراحان شهری در طراحی فضاهای معماری و شکل دهی به فضای کالبدی متناسب با نیازهای واقعی شهروندان عمل کردند و از نشانه‌های هویتی بهره گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر دو وظیفه بر عهده داریم اول اینکه میراث‌داران و میراث‌بانان خوبی باشیم و برای حفظ هویت منطقه بکوشیم و دوم آنکه تلاش کنیم پاسخگوی نیازهای شهر و شهروندان باشیم.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تاکید کرد: توسعه شهری واقعیتی انکارناپذیر است، اما باید حافظ دستاوردهای میراثی در شهر باشیم، باید افق دیدمان را گسترده کنیم و چشمان مان را بر روی سایر منابع بگشاییم، در برنامه‌های آتی هویت بخشی به حمام رهنان، ایجاد محور گردشگری غرب اصفهان، پیاده راه سازی خیابان ابوذر، احداث ماناژ اسب سواری را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.

اشرفی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر توافقی بود که طی آن کارخانه روغن نباتی به عنوان آخرین کارخانه به جامانده در شهر را برای مرکزی تجاری و تفریحی آزادسازی کردیم.

حجت الاسلام محمدی: نگذارید صنعت مبل را از رهنان بگیرند

حجت الاسلام محمدی، امام جمعه غرب اصفهان در این مراسم گفت: بسیاری تلاش می کنند تا صنعت مبل را از رهنان بگیرند، اما نباید گذاشت این صنعت از منطقه ۱۱ گرفته شود.

وی اظهار کرد: منطقه رهنان بیش از ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و اکنون نیز عالمان و شخصیت‌های برجسته این منطقه نه تنها در کشور بلکه در جهان اسلامی می‌درخشند.

وی افزود: رهنان مردمی متدین و انقلابی دارد که در تمام عرصه‌ها پیشگام بودند و امروز نیز در عرصه اقتصاد مقاومتی نقش مهم و موثری دارند.

امام جمعه غرب اصفهان تصریح کرد: ما وظیفه خدمت‌گذاری داریم چه مردم بدانند و چه ندانند؛ چه حق را بشناسند و چه نشناسند، بنابراین کسانی که به مردم خدمت می کنند، حق شناس هستند.

وی ادامه داد: مردم رهنان مردمی حق شناس هستند و قدر زحماتی را که مسئولان برای این منطقه می‌کشند را به خوبی می‌دانند بنابراین مدیران باید بهترین خدمات را به آنان ارایه دهند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بیش از یک سال قبل از انقلاب نخستین شهید طلبه این منطقه به نام شهید مهدی شریقی در ۱۹ دی سال ۵۶ در قم به شهادت رسید، تصریح کرد: شهید محمد علی خاکساری، جانباز ۷۰ درصد که بیش از ۳۰ سال تحمل و درد شیمیایی به شهدای دفاع مقدس پیوست از اهالی رهنان بود.

وی گفت: رهنان همچنان گلوگاه‌ها و مشکلات ترافیکی دارد که با تعریض آن می توان مشکلات ترافیک منطقه را رفع کرد، البته مردم نیز وقتی شاهد تلاش مدیران هستند با شهرداری همراهی خواهند کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات