شورای پنجم شهر مشهد درصدد ایجاد پشتوانه‌ای غنی از نخبگان شهر و جامعه مدنی

شورای پنجم شهر مشهد درصدد ایجاد پشتوانه‌ای غنی از نخبگان شهر و جامعه مدنی

شورای پنجم شهر مشهد درصدد ایجاد پشتوانه‌ای غنی از نخبگان شهر و جامعه مدنی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید محسن حسینی‌پویا عصر امروز و در حاشیه بازدید از غرفه روابط عمومی شورای شهر مشهد در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان شاهد هستیم و حضور پرشوری داشته‌اند، اظهارکرد: خوشبختانه انتشارات نیز در این دوره از نمایشگاه کتاب بسیار فعال حاضر شده و رونق آن را دوچندان کرده‌اند.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه بسیاری از بازدیدکنندگان به صورت خانوادگی در نمایشگاه حضور یافته‌اند، این اتفاق را بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: در کنار خبرهای ناخوشایندی که شنیده می‌شوند، وقتی استقبال پرشور شهروندان از کتاب و کتابخوانی را مشاهده می‌کنیم، نسبت به آینده و فرهنگ کشور امیدوار می‌شویم و نویدبخش روزهایی خوب برای فرزندان ماست.

حسینی‌پویا در ادامه به نمایشگاه رسانه های دیجیتال اشاره کرد و افزود: امروزه در حال گذار از رسانه های مکتوب به سمت رسانه های دیجیتال هستیم ولی باید توجه داشت که این رسانه‌ها نمی‌توانند جایگزین رسانه های مکتوب شوند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی که به شدت پیچیده شده و گسترش یافته است، رسانه های دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

حسینی‌پویا با اشاره به بسترهای هوشمند و مجازی ایجاد شده از سوی شورای مشهد برای جذب نظرات مردمی و انتقادات و پیشنهادات شهروندان درخصوص مدیریت شهری، گفت: برقراری ارتباط میان مردم و مسئولین با بهره گیری از روش های سنتی امروزه امکان‌پذیر نیست و بدون شک چنین روش هایی در شهر مشهد با ۳.۵ میلیون جمعیت امری غیرممکن و بسیار زمان‌بر است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهدمقدس در ادامه تصریح کرد: بواسطه رسانه های دیجیتال و فضای مجازی این نقصان را می‌توان مرتفع نمود؛ رسانه‌ها به گوش و زبان مردم تبدیل شده‌اند که می‌توانند خواسته‌ها و مطالبات ایشان را به صورت منسجم و دسته‎بندی شده مطرح کنند و بدین ترتیب مشکلات ایشان برطرف می‌شود.

حسینی‌پویا با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود درصدد ایجاد پشتوانه‌ای قوی و غنی از نخبگان شهر و جامعه مدنی بوده است، افزود: کمیسیون حقوقی نخستین قدم را در این زمینه برداشت و طرح «شهر دوستدار کودک» را ابتدا به فضای نخبگانی آورد، سپس طرح جامعی با تمام دیدگاه های مختلف تهیه شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که این طرح همزمان با ارائه به هیئت رئیسه شورا برای آورده شدن به جلسه علنی، از طرق مختلف از جمله سایت شورای شهر مشهد به داوری عمومی گذاشته شده تا مردم بتوانند در تهیه آن مشارکت داشته باشند؛ تاکنون نظرات بسیار خوبی دریافت شده و از آنها بهره گرفته‌ایم.

حسینی‌پویا اظهارکرد: چنین اقداماتی سبب می‌شود شورای شهر به سطح جامعه آورده شود و از دیدگاه های تمامی مردم بهره‌ببریم تا مصوباتی با حداکثر فایده و حداقل اشکال به تصویب برسد.

وی در پایان گفت: پخش زنده جلسات علنی شورای شهر مشهد از دیگر ابداعات این دوره از شورا بوده که مایه افتخار ماست؛ چنین برنامه‌هایی سبب می‌شود ارتباط خود با بدنه اجتماعی را مستحکم‌تر نماییم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات