کلیات طرح شفافیت شهرداری شیراز به تصویب رسید

کلیات طرح شفافیت شهرداری شیراز به تصویب رسید


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در شصت و سومین صحن علنی شورا کلیات راه‌اندازی سامانه شفافیت را در قالب لایحه‌ای با ۱۴ ماده و سه تبصره تصویب کردند. همچنین مقرر شد جزئیات این طرح پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، برای تصویب به صحن علنی ارائه شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت: به منظور افزایش میزان اعتماد شهروندان به پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز و فراهم کردن امکان نظارت همگانی شهروندان بر عملکرد شهرداری و همچنین افزایش آگاهی و مشارکت شهروندان در اداره شهر، شهرداری ملزم است سامانه شفافیت را حداکثر در دوماه با در نظر گرفتن ماده واحده های مصوب شورا راه اندازی کند.
نواب قائدی ادامه داد: در این طرح مواردی همچون فراخوان بسته های سرمایه گذاری، فراخوان فروش و واگذاری املاک و مستغلات، فراخوان همه‌ مناقصه‌های شهرداری، همه اسنادمالی وسرمایه گذاری، کلیه‌ی اسناد فروش و واگذاری املاک و قراردادها، بودجه مصوب، بودجه پنج سال گذشته، اطلاعات طرح تفصیلی شهرشیراز، طرح‌ها و برنامه‌های میان مدت و بلند مدت مصوب شهرداری و واحدهای تابعه و مشخصات پروژه‌های عمرانی باید در نظر گرفته شود.
در این نشست، کلیات تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶شهرداری شیراز به مبلغ ۲۳/۸هزار میلیارد ریال در بخش درآمد و مبلغ ۲۳هزار میلیارد ریال در بخش هزینه‌ها از اصلاح بودجه سال ۹۶ به مبلغ ۲۶/۱ هزار میلیارد ریال تایید شد.با تصویب کلیات این گزارش، مقرر شد گزارش و نقطه نظرات کارشناسان مالی در مکاتبه ای به شهرداری ارسال و در هفته آینده، جلسه انتخاب حسابرس توسط کمیته مالی کمیسیون و با حضور معاون مالی شهرداری برگزار و نتیجه آن به کمیسیون ارایه شود.
همچنین در این جلسه به مناسبت هفته بسیج اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، از سردار بسیجی «محمدباقر رنجبر» فرمانده سابق تیپ تخریب امام حسن(ع) و یادگار هشت سال دفاع مقدس، «حمیدرضا عوض دخت» بسیجی فعال در عرصه هنری و فرهنگی از ناحیه ثارالله، «سید علی موسوی» بسیجی مولف ۱۸کتاب در حوزه امنیت سایبری از ناحیه بقیه الله، دکتر«سید آرش حق پناه» بسیجی نمونه از بسیج مهندسان و دارای ۱۵اختراع، دکتر«فاطمه نیاز کار» بسیجی فعال در زمینه قران پژوهی ازحوزه بسیج جامعه خواهران و «سید محسن روستا» بسیجی دارای ثبت چند اختراع تجلیل کردند. لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات