شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز،

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، از سردار بسیجی «محمدباقر رنجبر» فرمانده سابق تیپ تخریب امام حسن(ع) و یادگار هشت سال دفاع مقدس، «حمیدرضا عوض دخت» بسیجی فعال در عرصه هنری و فرهنگی از ناحیه ثارالله، «سید علی موسوی» بسیجی مولف ۱۸کتاب در حوزه امنیت سایبری از ناحیه بقیه الله، دکتر«سید آرش حق پناه» بسیجی نمونه از بسیج مهندسان و دارای ۱۵اختراع، دکتر«فاطمه نیاز کار» بسیجی فعال در زمینه قران پژوهی ازحوزه بسیج جامعه خواهران و «سید محسن روستا» بسیجی دارای ثبت چند اختراع تجلیل کردند .

سرداربسیجی «محمد باقر رنجبر» درصحن علنی شورا گفت: آنچه که اکنون به درد ایران و جامعه امروز می‌خورد تفکر بسیجی است .

وی ادامه داد: تفکر بسیجی، تفکر برای خدا و بدون توقع کار کردن است، که این تفکر انقلاب و کشور را از بن بستها نجات خواهد داد .

در ادامه این جلسه، «سیداحمدرضا دستغیب» نسبت به کار گیری نیروهای شرکتی در پست‌های مدیریتی، به شهردار شیراز تذکر داد .

در بخشی از متن تذکر رییس شورای اسلامی شهر شیراز آمده است: در برخی حوزه‌های شهرداری شامل معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها، برای تصدی پست‌های مدیریتی در ساختار سازمانی مصوب شهرداری در سطوح میانی و عملیاتی، از نیروهای شرکتی استفاده شده است، این درحالیست که پیرو مکاتبات مکرر سازمان بازرسی و با استناد به ماده ۵ قانون استخدام کشوری، واگذاری پست‌های سازمانی به اشخاص غیر از مستخدمین رسمی ممنون است و می‌بایست منطبق بر شرایط احراز هر پست سازمانی، از نیروهای رسمی شهرداری استفاده شود .

همچنین در این جلسه عدم درج نام مدیر مسئول در شناسنامه هفته نامه شهر راز، از تذکر «احمد تنوری» رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا به شهردار شیراز بود .

در این تذکر امده است: با توجه به لزوم پایبندی به موارد قانونی لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا هرچه سریعتر وضعیت مدیر مسئول نشریه شهر راز مشخص شود ودر شناسنامه عینا درج شود .

همچنین در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، کلیات تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری شیراز با مبلغ ۲۳/۸هزار میلیارد ریال در بخش درآمد و مبلغ ۲۳هزار میلیارد ریال در بخش هزینه‌ها از اصلاح بودجه سال ۹۶با مبلغ ۲۶/۱ هزار میلیارد ریال تایید شد .

با تصویب کلیات این گزارش، مقرر شد گزارش و نقطه نظرات کارشناسان مالی در مکاتبه ای به شهرداری ارسال و در هفته اینده جلسه انتخاب حسابرس توسط کمیته مالی کمیسیون و با حضور معاون مالی شهرداری برگزار و نتیجه به کمیسیون ارائه شود .

گفتنی است طرح کمیسیون برنامه ، بودجه امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز ، مبنی بر دستورالعمل نحوه نظارت شورای اسلامی شهر شیراز بر شهرداری و‌ واحدهای تابعه به منظور بررسی کارشناسی از دستور کار جلسه خارج شد .

شورای اسلامی شهر شیراز به راه اندازی سامانه شفافیت رای داد

طرح اعضای شورای اسلامی مبنی بر راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «نواب قائدی» سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه شصت و سومین جلسه علنی این شورا گفت:

به منظور افز ایش میزان اعتماد شهروندان به پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز و فراهم کردن امکان نظارت همگانی شهروندان بر عملکرد شهرداری و همچنین افزایش آگاهی و مشارکت شهروندان در اداره شهر، شهرداری ملزم است سامانه شفافیت را حداکثر در دوماه با در نظر گرفتن ماده واحده های مصوب شورا راه‌اندازی کند.

وی ادامه داد: در این طرح مواردی همچون فراخوان بسته های سرمایه گذاری، فراخوان فروش و واگذاری املاک و مستغلات، فراخوان همه‌ی مناقصه‌های شهرداری، کلیه‌ی اسنادمالی وسرمایه گذاری، کلیه‌ی اسناد فروش و واگذاری املاک و قراردادها، بودجه مصوب، بودجه پنج سال گذشته، اطلاعات طرح تفصیلی شهرشیراز، طرح‌ها وبرنامه‌های میان مدت و بلند مدت مصوب شهرداری و واحدهای تابعه و مشخصات پروژه‌های عمرانی باید در نظر گرفته شود.

نواب قائدی اضافه کرد: توافقنامه فی مابین شهرداری شیراز و اداره کل اوقاف وامورخیریه استان فارس نیز در این جلسه به تصویب شورای شهر شیراز رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شو رای اسلامی شهر شیراز، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در امر تعیین تکلیف اراضی و املاک موقوفات در محدوده و حریم شهر شیراز که تحت تولیت و یا نظارت اداره اوقاف و امورخیریه است، در راستای ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری مصوب۱۳۹۰، این توافقنامه فی مابین اداره کل اوقاف و امورخیریه استان فارس و شهرداری شیراز تنظیم و تصویب شد.

قائدی با بیان اینکه این توافقنامه شامل املاک واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهر شیراز نمی‌شود، اضافه کرد:

این توافقنامه در ۱۲ماده واحده پس از بحث و بررسی به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته سخنگوی شورای شهر شیراز متن کامل این توافقنامه پس از تایید فرمانداری در پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر شیراز قابل دسترس خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه‌‌ی پیشنهادی شهرداری مبنی بر بررسی طرح تفصیلی سکونتگاه انجیره در دستور کار صحن علنی شورا قرار گرفت.

مقرر شد این لایحه در شصت وچهارمین جلسه علنی شورا با حضور شهردار شیراز بررسی شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات