رییس کمیسیون عمران: توان فنی تمامی کارشناسان را برای بهبود شرایط ترافیک شیراز به کار می‌گیریم

رییس کمیسیون عمران: توان فنی تمامی کارشناسان را برای بهبود شرایط ترافیک شیراز به کار می‌گیریم

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «نواب قائدی» تشکیل واحد مستقل حمل و نقل و ترافیک درسطح مناطق یازده گانه شهرداری شیراز را مهم برشمرد و تصریح کرد: تشکیل این واحد در مناطق یازده گانه شهرداری شیراز، رویکردی مبتنی بر بهره وری بهینه از توان فنی و تخصصی کارشناسان حمل و نقل بر اساس اهداف کلان مدیریت شهری در خصوص بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک شهری و پیگیری کاهش معضلات ترافیکی در سطح و مقیاس شهرداریهای مناطق است .

وی با اشاره به اینکه غالب شهرداریهای کلانشهرهای کشور مدت طولانی است که از خدمات این واحد در قالب معاونت یا اداره حمل و نقل و ترافیک در سطح مناطق خود بهره می برند افزود: این طرح درشهر شیراز نیز در دست بررسی است و شرح وظایف واحد مذکور با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک به گونه ای تعیین می شود که پس از راه اندازی واحد مربوطه، امکان تمرکز زدایی فعالیتها از معاونت و واگذاری بخشی از وظایف معاونت به مناطق، امکان پذیر باشد .

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شناسایی و رفع گره های ترافیکی سطح شهر در دستور کار کمیسیون قرار گرفت .

دکتر قائدی با بیان اینکه ایجاد شرایط لازم برای برطرف شدن گره های ترافیکی سبب افزایش رضایت شهروندان می شود، خاطر نشان کرد: این موضوع باید به طور جد مد نظر متولیان شهرداری قرار گیرد، البته فرهنگسازی و همکاری شهروندان در این زمینه، نیزمیتواند بسیار تاثیرگذار باشد .

وی ادامه داد: لازم است معاونت حمل و نقل و ترافیک هرچه سریعتر نقاط و گره های ترافیکی شهر شیراز را شناسایی و برای بهبود وضعیت آن برنامه ریزی ونتیجه حاصله را به این کمیسیون ارائه دهد .

دکتر قائدی گفت: طرح مطالعات جامع حمل و نقل شیراز، مبنی بر اتمام بهنگام سازی این مطالعات تا پایان سال،  در کمیسیون مورد برررسی شد .

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در ادامه افزود: مقرر شد معاونت حمل ونقل، طرح مطالعات جامع حمل و نقل شهر شیراز را به طور جدی پیگیری و نسبت به اتمام آن در مهلت تعیین شده از سوی شورا اقدام کند .

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: با توجه به لزوم تصویب این مطالعات در شورای ترافیک استان و کشور، ضروری است این اقدام به تدریج و همزمان با تکمیل مطالعات صورت پذیرد، تا امکان استفاده از این مطالعات برای شهرداری شیراز در اسرع وقت فراهم شود .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات