شهرسازی ریل‌پایه و اتصال بنادر به ریل اولویت وزارت راه و شهرسازی است

شهرسازی ریل‌پایه و اتصال بنادر به ریل اولویت وزارت راه و شهرسازی است

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی  در جمع خبرنگاران و در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، گفت: تاکید ما بر استفاده کامل از ظرفیت‌های لجستیکی و حمل و نقل ترکیبی است و باید بتوانیم حمل و نقل ترکیبی اعم از خطوط کشتیرانی، جاده‌ای، هوایی و ریلی را توسعه دهیم تا سهم ایران در ترانزیت بین‌المللی افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زیرساخت‌های بندر در شمال و جنوب کشور در حال توسعه است. در همین راستا، ظرفیت‌های بندر شهیدبهشتی چابهار و بندر شهیدرجایی، بندر امیرآباد و بندر کاسپین افزایش یافته و توسعه حمل ونقل دریایی و بنادر از این نقطه آغاز شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر این مطلب که شرکت های لجستیکی و حمل و نقلی و همچنین فعالان بخش خصوصی باید اهتمام داشته باشند تا بتوان سهم ترانزیت ایران را در منطقه افزایش داد، تصریح کرد: افزایش سهم ترانزیت ایران از آرزو به عمل بدل شده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: با افتتاح ظرفیت های جدید در بندر چابهار و سایر بنادر کشور در شمال و جنوب، آغاز توسعه در زیرساخت های صنعت دریایی به شمار می رود و یقینا بنادر و شهرها می توانند در افزایش ظرفیت یکدیگر موثر باشند.

سیاستگذار ارشد حمل و نقل کشور یادآور شد: در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران سیاست شهرسازی ریل پایه و اتصال بنادر به خطوط ریلی در اولویت قرار گرفته است و این روشی است که با آن در صدد هستیم تا شهرها در گسترش حمل و نقل ریلی نقش داشته باشند.

اسلامی در ادامه گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به آمادگی صنعت دریایی و بنادر کشور برای مقابله با تحریم، گفت: در این دوره از تحریم‌ها دیگر بحث اتم و سیاست‌های منطقه‌ای مطرح نیست. ایران خون‌بهای سنگینی برای استقلال، آزادی و جمهوریت اسلامی خود ایثار کرده است تا بتوانیم بستر  رشد منافع ملی و توسعه را ایجاد کنیم که این موضوع خوشایند استکبار نیست و به همین دلیل به دنبال ایجاد شرایط تحریم و ایجاد محدودیت‌ها برای کشورمان است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ داشتن نیروی انسانی یک کشور بسیار ثروتمند است و جوانان ایرانی نه تنها برای جغرافیای خود بلکه برای کشورهای منطقه هم می‌توانند خودکفایی به ارمغان بیاورند و می‌توانیم با منابع مردم و با استفاده از ظرفیت مردم کشور را در بخش‌های مختلف توسعه دهیم.

اسلامی همچنین با اشاره به استفاده از توان استانداران برای اتمام پروژه مسکن مهر در شهرها و استان‌های مختلف اعلام کرد: مسکن مهر در هریک از شهرها و استان‌ها مشکل و مسائل منحصر به فرد خود را دارد و اینگونه نیست که با یک نسخه بتوان مشکل تمام پروژه‌های مسکن مهر را حل کرد. پروژه مسکن مهر ترکیبی از مسائل و مشکلات است که باید از تمام ظرفیت‌ها برای رفع این مشکل استفاده کرد که یکی از آن ظرفیت استانداران خواهد بود.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به اتمام پروژه مسکن مهر از ظرفیت استانداری‌ها استفاده می‌کنیم. معتقدم چهار دستگاه شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن، شرکت ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری باید به مسئولیت‌های خود در اتمام پروژه مسکن مهر اهتمام ویژه داشته باشند و از آنها خواسته شده که مسکن مهر را در اولویت قرار دهند.

اسلامی همچنین در بیان آخرین وضعیت خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی در زلزله شب گذشته کرمانشاه، گفت: خوشبختانه تا به الان گزارشی مبنی بر خسارت‌های جانی ارائه نشده است. همچنین از آنجایی که بازسازی در شهرهای مختلف کرمانشاه انجام شده بود و مساکن مقاوم شده بودند آسیب جدی به مردم وارد نشده است.

وی همچنین ادامه داد: در روزهای آینده از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازدید خواهم داشت.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات