دومین نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر برگزار شد

دومین نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، دومین نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر با موضوع بررسی و تامین شرایط برگزاری استارت‌آپ کارآفرینی در حوزه‌های تخصصی محیط‌زیست استان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل محیط‌زیست استان، رئیسان بنیاد نخبگان استان و پارک علم و فناوری خلیج‌فارس، کارشناسان و مسئولین فعال درحوزه محیط زیستِ پژوهشکده میگوی کشور، دانشگاه خلیج‌فارس، منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز و سازمان حفاظت محیط زیست به همراه مستعدین برتر و کارشناسان بنیاد نخبگان استان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، کارشناسان و مسئولین گزارشی از چالش‌ها و فرصت‌های محیط‌زیست استان ارائه کرده و به معرفی ظرفیت‌های حوزه‌های پژوهشی و فناوری‌های نوین در حیطه محیط زیست پرداختند.

مدیرکل محیط‌زیست استان ضمن اشاره به  تشکیل اتاق فکر محیط‌زیست استان بوشهر با مشارکت سازمان برنامه و بودجه، بر لزوم مطالبه‌گری چالش‌های اصلی زیست‌محیطی استان به عنوان یک مطالبه ملی و پرارزش تاکید کرد.

قلی‌نژاد در ادامه افزود: نیازمند برقراری ارتباط هر چه بیشتر با سازمان‌های و مراکز علمی استان به‌خصوص دانشگاه‌ها به عنوان نهادهای اصلی ترویج و آموزش عالی هستیم و در این راستا برنامه‌هایی برای انعقاد قرارداد در حوزه‌های پژوهش محیط‌زیست با این مراکز در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تشکیل ژئوپارک در استان را از دیگر دغدغه‌های موجود برشمرد و لازمه نیل به این هدف را تعامل و همکاری بین نهادهای مختلف استان دانست.

جلسه امروز با تعریف رویداد کسب و کار سبز (در شاخه استانی و ملی) در حوزه‌های پسماند، آب، آلودگی هوا و انرژی و با هدف حمایت از ایده‌ها و استارت‌آپ های حوزه بازیافت به کار خود پایان داد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات