گشت و پایش آبگیرها و زیستگاههای آبی شهرستان ری

گشت و پایش آبگیرها و زیستگاههای آبی شهرستان ری


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از پایش آبگیرها و زیستگاههای آبی شهرستان ری  به منظور بررسی بیماری آنفولانزای پرندگان و حضور شکارچیان  خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی با اعلام این خبر گفت : روز گذشته کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از تالاب قنبر آباد - تالاب عشق آباد و حاشیه رودخانه رود شور بازدید کردند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تالاب قنبر آباد در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته  که خشک بود در بازدید اخیر پرآب گزارش و پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی  در تالاب مشاهده شد، افزود: این پرندگان شامل اردک کله سبز، کاکایی، چنگر، بوده و  همچنین رودخانه رود شور نیز پر آب و هیچ گونه لاشه پرنده ای که بیانگر مرگ پرندگان بر اثر آنفولانزای پرندگان باشد در منابع آبی شهرستان مشاهده نشد.
عبادتی در پایان اظهار داشت : تالاب مصنوعی و فصلی عشق آباد نیز در این فصول محل مناسبی برای لانه گزینی پرندگان مهاجر بوده که در این پایش پرندگان آبزی و کنار آبزی مختلفی در تالاب مشاهده گردید ، پایش ها از مراکز آبی شهرستان تا پایان سال به طور مستمر ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده شکارچیان متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات