توصیه های زمستانه محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در هنگام بارش برف

توصیه های زمستانه محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در هنگام بارش برف

به گزارش  اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد  - همزمان با شروع بارش های رحمت الهی و برودت هوا در اواخر فصل پاییز و زمستان خصوصا " هنگام بارش برف , احتمال هجوم حیات وحش به پایین دست مناطق حفاظت شده وجود دارد.

محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  در نخستین هفته از آذر ماه ۹۷ پس از بارش نخستین برف ارتفاعات  در این خصوص گفت: پس از بارش برف این رحمت الهی در ارتفاعات دنا و مناطق حفاظت شده و پوشیده شدن زیستگاه ,این احتمال وجود دارد حیات وحش برای تامین علوفه خود به اجبار به پایین دست مناطق هجوم بیاورند.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات علوفه ای برای حیات وحش اندیشیده شده و هم اکنون در انبارهای این اداره کل در مناطق به مقدار کافی علوفه وجود دارد افزود: درصورت نیاز علوفه دهی به حیات وحش از سوی محیط بانان انجام می گیرد ,اما از هم وطنان عزیز درخواست می شود در حفاظت از حیات وحش سرما زده با محیط بانان همکاری و همیاری داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان خواست در صورت روئیت هرگونه حیات وحش آسیب دیده موضوع را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی یا با شماره تلفن ۲-۳۳۳۳۴۴۴۱-۰۷۴ اطلاع دهند.

جعفری نژاد در پایان افزود: گرچه مناطق  بصورت ویژه و ۲۴ ساعته توسط یگان حفاظت پایش و رصد می شوند اما از مردم تقاضامندیم مهربانی با حیات وحش و پرندگان شهری را در نظر داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات