امضاءتفاهم نامه همکاری دادگستری و محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد

امضاءتفاهم نامه همکاری دادگستری و محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد- درابتدای این نشست که بمنظور انعقاد این قرارداد برگزار شد, عیسی حسنی سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان , هماهنگی دستگاه قضا و محیط زیست را از ضروریات امروزه برای حفاظت بهتر از محیط زیست دانست و گفت: بحران های  محیط زیستی که امروزه  شاهد آنیم و گریبانگیر ما شده اند  , بیشتر نشات گرفته از کوتاهی های گذشته در حوزه فرهنگی بوده است.

معاون فرهنگی دستگاه قضایی استان  کار فرهنگی را متنوع و آن را به درختی با شاخ و برگ های  فراوان تشبیح کرد و گفت: وقتی از کار فرهنگی صحبت میشود نگاه ها , فقط به حوزه عبادات معطوف می شود که با این دیدگاه , ما به بخش اعظمی از کار فرهنگی که نشات گرفته از عادات , رفتار و تفکرات روزانه خود هستیم غافل می شویم.

وی کار درحوزه فرهنگی را زمان بر و طولانی مدت دانست و گفت: اگر بخواهیم رفتاری را نهادینه کنیم , نیاز به زمان و پشتکار فراونی است که بایددر این راه داشته باشیم.

وی دخالت معاونت فرهنگی در صدور آراء سبز را  یک کار فرهنگی دانست و گفت:توانسته ایم با کار فرهنگی از درون دستگاه قضا , اراده ها را به صدور آراء سبز محیط زیستی سوق دهیم.

عیسی حسنی که بیشتر خود را یک فرد محیط زیستی می دانست افزود: علاقه فراوانی به محیط زیست دارم  و تاجائیکه توانسته ام از محیط زیست حمایت کرده ام .

وی محیط زیست را جزء دستگاه های پای کار دانست و ضمن تشکر از این مجموعه افزود: محیط زیست جزء دستگاههای پر تلاش به شمار می رود که نیاز است ویژه  مورد حمایت قضایی قرار گیرد.

در ادامه این نشست  محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان- همراهی دستگاه قضا با محیط زیست را مشکل گشا دانست و گفت: در جاهایی که فشاری به مجموعه محیط زیست وارد می شود همراهی دستگاه قضا می تواند پشتوانه و دلخوشی گرمی برای محیط زیست باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر ویژه از حمایت های دستگاه قضا افزود : به نقش پرقدرت دستگاه قضا اعتقاد دارم و معتقدم نگاه دقیق ,علمی و درست دستگاه قضا ,باعث حفظ محیط زیست می شود.

جعفری نژاد درادامه به شرایط نامناسب محیط زیست کشور اشاره کرد و گفت: عدم مدیریت دقیق , نداشتن چشم اندازی درست و آینده نگری  باعث شده است ,در بسیاری از حوزه ها از بحران به ورشکستگی برسیم.

وی مسئله آب را یکی از این بحران ها دانست و گفت:سوء مدیریت ها باعث شده است در کشور ما ناچار به آب های فسیلی دست درازی کنیم و دراستانی که ۱۰ درصد منابع آبی کشور را تامین می کرد به کاهش ۷ درصدی منابع, طی زمانی کوتاه برسیم  و این یعنی شروع یک فاجعه .

وی تک بعدی نگری به مسائل را یکی دیگر از آفت ها دانست و افزود: زمانی درهمین استان ما به وفور گله های قوچ و میش کوهی داشتیم که براثر تقابل غلط , نگاه تک بعدی و کوتاهی در کار فرهنگی  متاسفانه نسل آن  به راحتی منقرض شده است.

در پایان این نشست تفاه نامه همکاری در صدور آراء سبز قضایی و همکاری های دوجانبه طی ۲ نسخه و ۵ ماده به امضاء طرفین رسید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات