شهرِخلاق با شهروندان خلاق ساخته می‌شود

شهرِخلاق با شهروندان خلاق ساخته می‌شود







علی اصغر کمالی زاده در همایش روز جهانی شهرساز که با عنوان " آینده فضاهای شهری، بایدها و نبایدها" در باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: نقش شهروندان در اداره شهر انکارناپذیر است چون شهروندان هستند که به شهر موجودیت می‌دهند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شهری خلاق داشته باشیم باید از نظرات شهروندان خلاق بهره بگیریم و شهر را با مردم و برای مردم اداره کنیم.

شهردار کرج توضیح داد: تجربه نشان داده مدیریت شهری در اجرای طرح‌هایی که مشارکت مردم در آنها چندان پر رنگ نبوده، توفیق چندانی نداشته است.

این مسئول با تاکید بر نگاه انسان محورانه در طراحی فضاهای شهری توضیح داد: این نگاه انسان محورانه نباید تک سویه و صرفا از سوی مسئولان و مدیران شهری باشد و باید خواسته واقعی مردم در این نگاه در اولویت قرار بگیرد.

کمالی زاده اظهار کرد: بدون شک تعامل و مشارکت مردم روند دستیابی به اهداف و افق‌های پیش بینی شده مدیریت شهری را تسریع می‌کند.

شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت بازآفرینی شهری در شهرسازی نوین اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح بازآفرینی شهری بنا شده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی  در ۲۷۰ نقطه هدف در شهرهای مختلف ساخته شود.

وی افزود: آنچه در طرح بازآفرینی اهمیت دارد جلوگیری از ایجاد بافت‌های فرسوده جدید است که دستیابی به این هدف بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

کمالی زاده خاطر نشان کرد: در اجرای طرح بازآفرینی باید با مردم و در کنار آنها حرکت کنیم تا بتوانیم از نتایج مثبت اجرای آن به خوبی بهره مند شویم.













لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات