شهر اراک نیاز به توسعه همه جانبه در حوزه فرهنگ و هنر دارد

شهر اراک نیاز به توسعه همه جانبه در حوزه فرهنگ و هنر دارد

مرتضی سورانه رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی کاریکتور شهر + من، با براز امیدواری از از تداوم برگزاری این گونه جشنواره ها و نشست ها در شهر اراک و همچنین تشکر و قدردانی از فعالیت های شهرداری جهت تدوام و توسعه واقعی فعالیت های فرهنگی ، گفت: شهر اراک نیاز به توسعه همه جانبه در حوزه فرهنگ و هنر دارد و متولیان فرهنگی شهر باید به این امر توجه زیادی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شهروندان صاحبان اصلی شهر هستند گفت: شهروندان می بایست در تمامی فعالیت های شهری و اجتماعی حضور موثر داشته باشند ، چرا که حضور ایشان به تمامی فعالیت ها ، معنای واقعی می دهد و ما نیز به عنوان مسوولین باید با شهروندان ارتباط برقرار کنیم تا شاهد حضور حداکثری آنها در شهر باشیم.
سورانه افزود: جشنواره کاریکاتور شهر + من، این معنا و مفهوم را منتقل می کندکه شهر بدون شهروندان مفهوم ندارد و با حضورشهروندان است که شهر معنا و مفهوم پیدا می کند و در این خصوص هنرمندان نقش کلیدی دارند تا با زبان هنر فریاد بزنندکه شهر برای شهروندان است و این مردم هستند که شهر را باید مدیریت کنند.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به رونمایی از مجموعه کتاب های آثار برگزیده جشنواره آفتابی گفت: در این سه کتاب ما به دنبال شهر فرهنگ محور هستیم، شهری که جامعه محور و اجتماعی باشد.
وی خاطر نشان ساخت: آسفالت، جدول، پل و پارک به تنهایی رفاه نمی آورد، دلها باید شاد باشند، شهروندان باید با دل شاد در پارک و خیابان ها قدم بزنند و اگر جز این باشد، شاهد چیزی جز تیرگی نخواهیم بود.
سورانه با شاره به اینکه نشاط و پویایی از آثار و قلم هنمرمندان خلاق می تراود ،گفت: انشاله با حمایت دوستان شهرداری و با نگاه مثبت انسان حمور، هنرمندان در راس فعالیت های مدیریت شهری قرار گیرند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: دوستان شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شورا به دنبال ایجاد یک فرصت برابر اجتماعی برای شهروندان می باشد و در این مسیر دست شما هنرمندان را به گرمی می فشاریم تا شهر اراک را به معنای واقعی به شهر فرهنگ، هنر و ادب تبدیل نماییم.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری ۲۸ مهر تاریخ به صدارت رسیدن امیرکبیر به نام روز اراک ، گفت: ۲۸ مهر باید تجلی تمام فرهنگ،هنر، ادب،سیاست و اقتصاد و به نوعی توسعه همه جانبه شهر اراک باشد و ما به عنوان مسوولین این شهر، سعی خواهیم نمود که در این روز از برترین های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و صنعتی شهر اراک تجلیل نماییم. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات