شهردار منتخب به نگاه کیفیت...

شهردار منتخب به نگاه کیفیت...

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، نشست شهرداران شهرهای استان تهران و یزد با حضور معاونین سیاسی و امنیتی و عمرانی استانداری یزد، شهردار منتخب یزد، مدیران کل راه و شهرسازی و میراث، فرهنگی و گردشگری،اعضای شورای اسلامی شهر یزد، معاون عمران استانداری تهران و شهرداران شهرهای استان تهران و یزد برگزار شد.

در این نشست مجتبی فرهمند شهردار منتخب یزد ضمن تاکید بر رویکرد مدیریت شهری گفت: توسعه کالبدی شهرها به سرعت در حال انجام است که نگاه شهرداری یزد نگاه کیفیت محور و اندیشه ورز به توسعه پایدار و شهرسازی بر مبنای کیفیت محیط شهری است.

منتخب شورای یزد با بیان اینکه سیستم شهر سیستمی زنده است افزود: در خصوص کیفیت محیط شهری در حال حضر به جسم و کالبد فیزیکی شهرها توجه شده است در حالی که باید به عناصری مانند پویایی، هویت و روح شهرها هم نیز توجه داشت که این در طول سال ها در شهر یزد توجه بیشتری به آن شده است.

وی گفت: پرداختن به جسم شهرها آسایش به همراه دارد ولی نگاه امروزی این است که به فکر آرامش که همان روح شهرها است توجه داشته باشیم.

فرهمند افزود: هنر گذشتگان، هنر کیمیاگری بوده است و این هنر برخواسته از خاک و خلق کردن بناهای ماندگار و امروزه به عنوان میراث جهانی توجه به روح شهر و کالبد تاریخی و آداب و رسوم است.

وی نگاه شهرداری را نگاه پیاده محوری و انسان محوری عنوان کرد و افزود: نگاه سرمایه ای به شهرها دارای ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و از نگاه اقتصادی می توان به شهر صنعتی اشاره کرد.

شهردار منتخب یزد از بعد اجتماعی، شهر بی نظیر یزد و قنات های احداثی و همچنین گروه های مردمی مذهبی را عنوان کرد و تاریخ عمیق ایران و میراث فرهنگی را پایه های توسعه شهری دانست و افزود: رونق گردشگری مقدمه رونق اقتصادی شهرها است و شهر جهانی یزد از سال گذشته که در فهرست جهانی شهرهای تاریخی قرار گرفته است، آمار گردشگران آن رشد ۱۰ برابری داشته است.

وی گفت: شهرداری در حال ایجاد ۲۰ ایستگاه دوچرخه سواری و تجهیز آنها به ۶۰۰ دوچرخه جهت حمل و نقل در شهر با هدف توسعه حمل و نقل در بافت تاریخی است و امیدوارم شهری ایمن، زیبا و پایدار داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات