حضور شهرداران شهرهای استان...

حضور شهرداران شهرهای استان...

مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهر پیرامون سه محور کنترل ، تبادل اطلاعات و پشتیبانی با اهداف مدیریت ، نظارت و کنترل جریان ترافیک ، تحقق پلیس الکترونیک وسامانه هوشمند ثبت تخلفات ، مدیریت بحران در هنگام بروز حوادثی از قبیل تصادف ،آتش سوزی و امداد رسانی در زمان سیل و زلزله و ... ایجاد شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد صبح روز پنجشنبه هشتم آبان جمعی از شهرداران شهرهای استان تهران با حضور در مرکز کنتل ترافیک شهرداری یزد از این مرکز بازدید نمودند.

در این بازدید که احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، شاکری شمسی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد، الهه جورابی عضو شورای اسلامی شهر یزد، مجتبی فرهمند منتخب شورای شهر، مشتاقیون سرپرست شهرداری یزد و مدیران شهرداری حضور داشتند، فرهمند ضمن خوشامدگویی به شهرداران شهرهای استان تهران از ثبت شهر یزد به عنوان شهر جهانی و میراث تاریخ یاد کرد و گفت: امیدواریم این میزبانی به تبادل نظر و بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود ظرفیت شهر جهانی یزد با شهرهای استان تهران تبدیل شود.

در ادامه اسدالله پور مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری یزد در خصوص روند کار در این مرکز گفت: هدایت و ایجاد مسیر سبز برای وسایط نقلیه امدادی و اورژانسی از طریق سامانه های نظارت تصویری ، کنترل چراغ های راهنمایی و سیستم های صوتی نصب شده در تقاطع ها ، ضبط تصویر تصادف ها و حوادث و ارسال به مراجع مربوطه ، مدیریت و راهبری ناوگان حمل و نقل عمومی با استقرار نیروی اتوبوسرانی و تاکسیرانی در مرکز کنترل و استفاده از سامانه نظارت تصویری و GPS ، ارتباط با سازمان های خدمات شهری مانند آب ، برق ، گاز و مخابرات و اطلاع رسانی در شکل های رادیو پیام ، مطبوعات، و تابلوهای متغیّر خبری از جمله اهداف دیگر این مرکز می باشد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری یزد افزود: سامانه هوشمند مدیریت و کنترل جریان ترافیک تقاطع ها از دیگر بخش های این مرکز است که با دریافت اطلاعات ترافیکی زنده از ورودی های تقاطع و استفاده ازسامانه کنترل هوشمند ، زمانبندی چراغ ها را متناسب با شرایط موجود ترافیکی تنظیم می کند.

وی خاطر نشان کرد: اولین مزیت دوربین های نظارتی ، توانایی ایجاد اطلاعات تصویری مورد نیاز برای اخذ تصمیماتی آگاهانه است که با به کارگیری دوربین های مدار بسته ، بخش کلیدی مدیریت ترافیک شهر را تشکیل می دهد .

اسدالله پور افزود: همچنین پلیس با استفاده از بلند گوهای نصب شده در محل تقاطع ها ، می تواند از محل مرکزمدیریت کنترل و ترافیک به رتق و فتق امور ترافیکی و راهنمایی رانندگان بپردازد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات