استاندار اردبیل: ازتشکیل شورای مشورتی مهندسان استقبال می کنیم

استاندار اردبیل: ازتشکیل شورای مشورتی مهندسان استقبال می کنیم

استاندار اردبیل: ازتشکیل شورای مشورتی مهندسان استقبال می کنیم

جلسه اعضای هیات مدیره سازمان باحضور استاندار اردبیل، معاونت امور عمرانی، مدیرکل دفتر فنی و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد

استاندار اردبیل در نشست با اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گفت: از نقد عالمانه و پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی مهندسان استقبال می کنیم.

اکبر بهنام جو افزود : مهندسان؛ نقشی اساسی در پیشرفت جامعه دارند و در توسعه منطقه، به ایده ها و  نظرهای این قشر که جمعیت قابل توجهی در استان دارند نیاز داریم.

وی با بیان این که هدف برنامه ریزی های توسعه ای استان، اجرای طرح های زیربنایی و ماندگار است ادامه داد: معتقدم مهندسان ؛ بهترین مشاوران هستند ولذا از جلسات و نشست های کاری با آنان استقبال می کنم و امیدوارم با برنامه ریزی و مشارکت موثرشان، بتوانیم کارهای کلانی  در سطح استان انجام دهیم.

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تشکیل کمیته اشتغال در حوزه نظام مهندسی شد و اظهار کرد : کمیته اشتغال مهندسان با برنامه ریزی خود، اشتغال مهندسان در حوزه های مختلف را فراهم آورد که هم کمک به جامعه مهندسی و هم خدمت به جامعه خواهد بود.

استاندار اردبیل در این نشست ، به اهم اقدامات و تلاش های انجام گرفته در جهت توسعه زیربنایی استان با ایجاد زیرساخت ها و اشتغال زایی نیز اشاره کرد.

فرید صالحی عالی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به آمار نظام مهندسی افزود: نظام مهندسی ساختمان استان در حدود ۱۱۰۰۰ عضو دارد بیش از ۵۵۰۰ نفر دارای پروانه اشتغال به کار حرفه ای در رشته های هفتگانه درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: آمار ساخت وساز ۱۳۹۷در اردبیل تاکنون حدود ۶۰۰هزار مترمربع هست و این امر در دوران پررونق به بیش از یک و نیم میلیون مترمربع رسیده است.

صالحی عالی گفت: این سازمان درطی چند سال اخیر خدمات مهندسی رایگان تا حدود سه و نیم میلیون مترمربع در زمینه های مختلفی مانند پروژه های مشارکتی ملی، مساجد، بهزیستی، کمیته امداد، مجمع مهندسان خیر و مسکن مهر مشتمل بر خدمات مهندسی و هزینه شناسنامه فنی وملکی بوده است.

وی درخصوص نحوه تعامل با دستگاه های اجرایی استان گفت: نظام مهندسی اردبیل درراستای ارایه خدمات مطلوب در حوزه رشته های هفتگانه طی تفاهم نامه هایی که با مجموعه های مختلف مانند شرکت گاز، برق، ثبت اسناد و... خدمات فنی مختلفی را منجمله نظارت بر لوله کشی گاز خانگی وتجاری، انشعاب برق، گاز صنایع، تفکیک سند عرصه واعیان را انجام می دهد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی از آمادگی و توانمندی فنی لازم برخوردار است که در بحث های مرتبط با ارگانها، ادارات و سازمانها عقد قرارداد کرده و خدمات فنی مختلفی را بخصوص درحوزه تعمیر و نگهداری ساختمان های اداری و تاسیسات شهری و همچنین کنترل و نظارت بر کارخانجات تولید بتن آماده و شن و ماسه که موجب اشتغالزایی جامعه مهندسی نیز فراهم گردد.

وی با اشاره به ظرفیت گروه ها و کمیته های تخصصی سازمان گفت: گروه های و کمیته های تخصصی سازمان نظام مهندسی این آمادگی را دارد که درصورت جذب سرمایه گذاری مناسب، در حوزه مشاوره، طراحی، نظارت و اجرای پروژه های مختلف گردشگری ورود پیدا کرده و اثربخش باشند.

رییس نظام مهندسی اردبیل در بخش مهمی از سخنان خود خواستار برقراری جلسات کمیته ۴ نفری استان در راستای افزایش قیمت خدمات مهندسی بصورت منطقی و برگرفته از قانون نظام مهندسی و مباحث مقررات ملی ساختمان شد.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای هیات مدیره سازمان و هیات همران استاندار اردبیل نسبت بیان دیدگاه های خود در خصوص تعامل بیشتر و از استفاده از تفکرات جامعه مهندسی به بحث و گفت و گو پرداختند.

استاندار اردبیل: ازتشکیل شورای مشورتی مهندسان استقبال می کنیم

استاندار اردبیل: ازتشکیل شورای مشورتی مهندسان استقبال می کنیم

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل یک انجمن در شهر اردبیل می باشد

      نظرات