همایش روز جهانی شهرساز در کلانشهر کرج برگزار شد

همایش روز جهانی شهرساز در کلانشهر کرج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی استان البرز ، همایش روز جهانی شهرسازی به مناسبت روز جهانی شهرساز و با شعار آینده،فضاهای شهری ،باید ها و نبایدها در روز سه شنبه  ۶ آذر ماه در سالن همایش باشگاه میلاد شهرداری کرج  برگزار شد

این همایش به همت اداره کل راه و شهر سازی ، شهرداری کرج وسازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و با محوریت فرایند احیاءفضاهای عمومی شهر کرج ، آینده فضاهای عمومی شهری در شهر ایرانی ،مدیریت و ساماندهی فضاهای شهری رها شده ،کالایی شدن خطر حذف فضاهای عمومی شهری ،باز آفرینی فضاهای عمومی شهری و فضای عمومی شاخص در شهر کرج برگزار گردید.

مدیر کل راه وشهر سازی استان البرز  که در همایش «آینده شهری، بایدها و نبایدها» که به مناسبت روز شهرساز در باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: دولت به حوزه بازآفرینی ورود کرده و در چند محور کارشده است، تلاش برای کاهش فقر، ارتقای تولید، حفظ و ارتقای هویت‌های فرهنگی اجتماعی و همچنین ارتقای سطح زندگی شهروندی جزو اهداف مدنظر است.

مهندس رضایی با اشاره به اینکه با اجرای طرح بازآفرینی دولت به عمق فاجعه پی برده است، گفت: دولت صدای مردم را شنیده و به فکر مقابله با بلایای طبیعی ازجمله زلزله است.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه مشکل حوزه مدیریت شهری نبود درآمد پایدار است، گفت: در حوزه بازآفرینی ۹ محور وجود دارد که تنها سه محور آن کالبدی و شامل مواردی ازجمله تولید مسکن،   کالبدهای زیربنایی و تاسیساتی است و باقی موارد مبتنی بر اهدافی در راستای افزایش توانمندی‌های اقتصادی است چون ما هنوز نتوانسته‌ایم به این شاخه توجه کافی داشته باشیم.

رضایی ادامه داد: طبق آخرین آمار سرشماری بیش از ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار نفر جمعیت استان البرز است که از این میزان حدود ۷۰۰ هزار نفر یعنی نزدیک به یک‌سوم جمعیت در بافت‌های ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به حجم بالای تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان نیز اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری بیش از ۳۵ میلیون تردد از محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

این مسئول در ادامه بر ضرورت توجه به توسعه شهری ازجمله اجرای طرح‌های بازآفرینی در استان تاکید کرد و گفت: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکلات بافت‌های فرسوده حل شود تا به ارتقای تاب‌آوری و افزایش کیفیت سطح زندگی مردم دست‌یابیم.

شایان ذکر است شهردار کرج و اعضای شورای شهر کرج از دیگر سخنرانان این همایش بودندو همچنین  جلسه پرسش و پاسخ در خصوص شهرسازی کارآمد و بازآفرینی محلات هدف از دیگر برنامه های روز جهانی شهرساز در استان البرز بود.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات