سامانه معاینه فنی راهداری به سیمفا متصل شد

سامانه معاینه فنی راهداری به سیمفا متصل شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اتصال سامانه معاینه فنی سازمان راهداری به سیمفا خبر داد و گفت: متاسفانه هنوز راهداری از کل ظرفیت سامانه استفاده نمی‌کند و بخشی از معاینه‌های فنی خارج از این سامانه صادر می‌شود .

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ، مرضیه حصاری که صبح پنجشنبه هشتم آذر در سی و دومین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که در سازمان محیط زیست برگزار شد، در زمینه اتصال سامانه معاینه فنی سازمان راهداری به سامانه یکپارچه معاینه فنی(سیمفا)، اظهار کرد: طی یک ماه گذشته بحث اتصال سامانه معاینه فنی سازمان راهداری به سیمفا با جدیت پیگیری و در این باره همکاری خوبی بین سازمان شهرداری‌ها و سازمان راهداری برقرار و در نهایت هفته گذشته اتصال این دو سامانه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه امکان دستکاری اطلاعات رد و بدل شده بین راهداری و سیمفا وجود دارد، گفت: سیمفا برای خودروهای سبک با روش‌های مختلف دخالت انسانی را به حداقل رسانده است و در خودروهای سنگین نیز می‌توان همین کار را اجرا کرد.

وی افزود: به دلیل اجرای فاز دوم طرح کاهش و جلوگیری از جریمه اشتباه، اتصال سامانه راهداری به سیمفا اتفاق افتاد.

حصاری گفت: متاسفانه در حال حاضر سازمان راهداری از همه ظرفیت‌های موجود استفاده نمی‌کند. هم اکنون اکثر معاینه فنی خودروهای سنگین بدون استعلام از سیمفا و بانک اطلاعات خودرو ناجا انجام شده و نتایج ازمونها و گواهی معاینه فنی در سیمفا درج نمی گردد. در نتیجه هنوز هم امکان تشخیص دارابودن معاینه فنی در مورد تمام خودروهای سنگین از طریق استعلام از سامانه ملی سیمفا وجود ندارد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات