جمالی نژاد: همدلی، همراهی و هم افزایی بین دستگاهها و وزارتخانه ها برای حل مشکلات تهران ضروریست

جمالی نژاد: همدلی، همراهی و هم افزایی بین دستگاهها و وزارتخانه ها برای حل مشکلات تهران ضروریست

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، گفت: مشکلات شهر تهران پیچیده و زیاد است و یقیناً شورای شهر و شهرداری به تنهایی قادر به حل این مشکلات نیست. همدلی، همراهی و هم افزایی بین دستگاههای مختلف و وزارتخانه های مختلف می تواند این مسیر را هموارتر کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهدی جمالی نژاد که پیش از ظهر پنحشنبه هشتم آذر در مراسم اعطای حکم حناچی شهردار تهران سخن می گفت، افزود: شوراهای شهر و شهرداری ها خود را ایزوله نکنند و از تمام توان و ظرفیت دستگاههای مختلف استفاده کنند.

وی افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و وزارت کشور می توانند حامیان خوبی باشند .

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: بسیاری از اقداماتی که باید انجام شود، اقدامات سخت افزاری نیست، متاسفانه ما عموما به سمت اقدامات سخت افزاری می رویم و زیرگذر و روگذر و پلهای متعددی ساخته می شود اما مشکل ترافیک شهر تهران هیچوقت حل نشده است.

وی تصریح کرد: قطعا یک سری اقدامات نرم افزاری هم نیاز است چراکه شهر انسان محور است و امیدواریم همه دست به دست هم دهیم و در یک فرایند بسیار خوب این مشکلات را حل کنیم .

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور افزود: در حقیقت همه در یک قایق هستیم و باید بتوانیم به شیوه ای عمل کنیم که پرچم قایق ها همیشه برافراشته و مشکلات تهران با همکاری همه مرتفع شود .

وی همچنین در حاشیه مراسم اعطای حکم شهردار تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از اینکه نیاز به اقدامات سخت افزاری باشد نیاز به اقدامات هوشمندانه و نرم افزاری برای حل مشکلات شهر تهران هستیم، تصریح کرد: بایستی به حمل و نقل عمومی و گسترش فرهنگ استفاده از سیستم‌های حمل و نقل پاک مانند دوچرخه توجه ویژه‌ای شود.

جمالی نژاد همچنین بر پیاده سازی الگوی شکوفایی شهری برای رسیدن به توسعه متوازن شهر و کاهش هزینه های نگهداری و اجرای دقیق و کامل طرح بازآفرینی شهری در بافت ناکارآمد شهر تهران تاکید کرد.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که بایستی در شهرداری تهران به آن توجه شود توجه ویژه به وضعیت نیروی انسانی موجود در شهرداری تهران و جلوگیری از انجام توافقات فراقانونی خصوصا در ارتباط با آرای صادره کمیسیون نهایی ماده ۱۰۰ و ساماندهی شرکت های فاقد مجوز از وزارت کشور و اقدام جهت اخذ مجوزهای لازم است .

وی همچنین در پایان صحبت هایش به ایزوله نبودن شهرداری و شورای شهر اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات تهران استفاده شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات