صنوف آلاینده ارومیه؛  آلودگی صوتی، بصری و بهداشتی را منجر شده است

صنوف آلاینده ارومیه؛ آلودگی صوتی، بصری و بهداشتی را منجر شده است

رییس سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و فرآوردهای کشاورزی  شهرداری ارومیه  گفت:  واحد های آلاینده شهری  شامل تعمیر گاه های مکانیکی، صافکاری، نقاشی اتومبیل، پنچرگیری، فلزکاران، درود گران و صنایع چوبی، ضایعات فروشان، تراشکاران و مرغ طیور است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  ولی مناف زاده بیان کرد: نیازبه تامین مایحتاج زندگی روزمره و بازارعرضه و تقاضا از دیرباز موجب شکل گیری و گسترش گونه های مختلف مشاغل و صنایع در تار و پود شهر ها شده است که  گاهی رشد قارچ گونه برخی صنوف در گذشته موجب بروز و افزایش معضلات نوین شهرنشینی اعم از آلودگی های هوا، صوتی، زیست محیطی و ترافیکی شده است.

وی با اشاره به واحد های الاینده شهری در ارومیه، اظهار کرد:  واحد های آلاینده شامل تعمیر گاه های مکانیکی، صافکاری، نقاشی اتومبیل، پنچرگیری، فلزکاران، درود گران و صنایع چوبی، ضایعات فروشان، تراشکاران و مرغ طیور است.

مناف زاده بیان کرد:  واحد های آلاینده در سطح شهر منجر به آلودگی صوتی و بصری و بهداشتی برای شهروندان می شود  که این صنوف بیشتر در مناطقی حاشیه ای شهر چون خیابان شیخ شلتوت، ابوذر، کوهنورد، بابا ساعی، حاجی پیرلو و بلوار رجایی متمرکزشده اند.

وی با اشاره به سازوکارهای لازم برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، گفت:  اخیرا بر اساس قانون در جهت ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، کارگروهی بدین منظور در فرمانداری شهرستان ارومیه با عضویت ارگان های زیر ربط از جمله شهرداری  تشکیل یافته است که در این کارگروه با اتخاذ تدابیر لازم و مشارکت فعال  اعضا نسبت به ساماندهی و حصول نتیجه نهایی اقدام می شود.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و فرآوردهای کشاورزی  شهرداری ارومیه  گفت:  حصول نتیجه نهایی انتقال و ساخت مجتمع ها و پیگیری های لازم بر عهده شهرداری ارومیه  است اما رسالت اصلی  را بر دوش اتحایه صنف مربوط است.

وی احداث مجتمع درودگران جنب پل سوم خرداد، انتقال صنوف الاینده اهن فروشان بلوار رجایی به ابتدای جاده بسیج در مجاورت مجتمع درودگران،  انتقال صنف کهنه فروشان به اول جاده اشنویه،  احداث فاز یک و دو مجتمع فلزکاران در کمربندی خاتم الانبیا، احداث مجتمع ۱، ۲ و ۳ نمایشگاه خودرو در جاده شهید کلانتری، انتقال صنف خدمات سنتی خودرو به جاده شهید کلانتری،  انتقال صنوف   آلاینده چون مرغ و طیور  و همچنین  طرح  ساماندهی صنف فروشگاها و تعمیرگاه های لوازم یدکی خودرو، موتور سیکلت و دوچرخه از جمله  فرشگاه و تعمیراه هیا و موتور سیکلت و دوچرخه  را از جمله اقدامات در راستای ساماندهی  مشاغل مزاحم شهری عنوان کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات