حقوق شهروندی یعنی رعایت حقوق همه اقشار/زندگی راحت، حق مسلم جانبازان و معلولان است

حقوق شهروندی یعنی رعایت حقوق همه اقشار/زندگی راحت، حق مسلم جانبازان و معلولان است

آیین تجلیل از افتخار آفرینان و نمایندگان شایسته ورزش اصفهان در سومین دوره مسابقات پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ شب گذشته -۶ آذر ماه- به میزبانی شهردار اصفهان و با حضور رییس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و ورزشکاران مقام آور اصفهان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ برگزار شد.
قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم خطاب به قهرمانان اظهار کرد: ورزشکاران و قهرمانان جانباز نه تنها در مسابقات پاراآسیایی بلکه در روزگاری که نبرد سنگینی علیه کشور شکل گرفته بود قهرمانانه از این مرز و بوم دفاع کردند و از آن زمان این عزیزان سند افتخار کشور هستند.

وی افزود: کسب ۲۱ مدال در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا کار بزرگی است و می‌تواند برای افرادی که با مشکلات جسمی مواجه نیستند الگو باشد. شما توانستن را اثبات کردید، باید همه ما به شما اقتدا کنیم و این افتخارات ثابت می‌کند ناتوانیِ بخشی از بدن، در اراده شما نمی‌تواند خللی ایجاد کند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: جامعه ما نیاز به امید دارد و اگر این امید آسیب ببیند کار برای اداره امور شهر و کشور بسیار مشکل می‌شود. باید هر فرد در هر حوزه‌ای که فعالیت دارد به گونه‌ای عمل کند تا مردم نسبت به زندگی امیدوار شوند و شما ورزشکاران موفق به انجام این کار شده‌اید.

نوروزی ادامه داد: زمانی که شماها را می‌بینم یک دنیا خاطره برایم زنده می‌شود. ما موظفیم تا جایی که در توان داریم کارهای شما غرور آفرینان را تسهیل و دسترسی شما برای ادامه یک زندگی موفق را آسان کنیم. حقوق شهروندی یعنی رعایت حقوق همه اقشار و یعنی اینکه هیچ طرح یا اقدامی موجب بی توجهی به این قشر نشود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: این موضوع باید به همه اجزای جامعه و ارکان حکومت تعمیم داده شود تا بدانند این عزیزان حق مسلم زندگیِ راحت و دسترسی به همه امکانات برای زندگی شرافتمندانه را دارا هستند. خوشحالم که امروز در شهرداری این نگاه در همه اجزا حاکم است، کرامت انسانی رعایت می‌شود و این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت و اعتقاد قلبی است.

نوروزی خاطر نشان کرد: این مسیر موجب رضایت خداوند و احترام مردم به این قشر می‌شود چرا که جانباز و ایثار گر از خود می‌گذرد تا دیگری بماند و این نیازمند شجاعت و چشم بستن بر خود است.

مردم با ورزشکاران پیوند عاطفی مستحکمی دارند

هم‌چنین، فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم شهر اصفهان و مردم ایران به وجود این قهرمانان افتخار آفرین مفتخر هستند، همین که پرچم ایران بالا برود و جمع کثیری از مردم سایر کشورها به آن احترام بگذارند حرکت ارزشمندی است که بسیاری از کشورهای دنیا در پی رسیدن به آن هستند. مردم کشور با همه ورزشکاران پیوند عاطفی مستحکمی دارند که این پیوند در شور و اشتیاق ایجاد شده در میان مردم هنگام افتخار آفرینی ورزشکاران مشخص است.

وی اضافه کرد: کسب چنین پیروزی‌هایی عاملی برای همبستگی ملی و ایجاد روح وحدت در میان مردم است، مردم ما جدای از قومیت همگی احساس شور و شعف می‌کنند که این موضوع عظمت کار این ورزشکاران را می‌رساند و منشا همه صفات پسندیده ذات الهی است. از جمله صفاتی که خداوند در وجود انسان‌ها گذاشته قدرت اراده است، انسان‌ها از قطب شمال تا خط استوا که نقطه گرمی است حضور و فعالیت دارند و اینها نشانه‌هایی از اراده‌هایی است که خداوند در انسان‌ها قرار داده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ورزشکاران جانباز و معلول عزیز ما نیز تجلی اراده خداوند در روی زمین هستند و یک اراده پولادین پشت این افتخار آفرینی‌ها قرار دارد، حرکت شما ورز  شکاران در درجه اول نشان دهنده این است که انسان ها در عین محدودیت‌ها چه مقام‌هایی را می‌توانند کسب کنند. عزیزان پارالمپیکی چند برابر بیشتر می‌توانند روح امید را در جامعه ایجاد کنند زیرا آنها می‌ گویند ما می‌توانیم با وجود مشکلات بسیار زیاد راه ترقی و پیشرفت را طی کنیم.

معین خاطر نشان کرد: در میان این ورزشکاران رابطه عرفانی و رابطه آنها با خداوند بسیار ستودنی و مهم است، امیدوارم قدر شمارا بدانیم، آنچه برای شما انجام می‌دهیم در حد وسع ما بوده در حالیکه جایگاه شما بسیار بالاتر از این است.

جانبازان و معلولان پیش قدم در افتخار آفرینی

هم چنین محمدرضا آقاباباگلیان، رییس هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان اصفهان اظهار کرد: ورزشکاران جانباز و معلول اصفهان با همت؛ پشتکار؛ قناعت و نگاه به افق‌های دوردست غیرت خود را خارج از مرزهای جمهوری اسلامی در به اهتزاز در آوردن پرچم ایران نشان دادند. این عزیزان تحت عنوان کاروان خودباوری و امید با ۲۱ مدال سهم بیش از ۱۵ درصدی در بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ داشتند که این نشان از افتخار آفرینی و پیش قدم بودن این عزیزان است.

وی افزود: از همه زحمات و خدماتی که به عنوان خدمات شهروندی از سوی شهرداری و شورا به این افتخار آفرینان داده شده تشکر کنم. از آقایان نصر و معین که در دوره‌های گذشته شورای شهر نیز برای فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز این ورزشکاران مانند ورزشگاه شهید میثمی تلاش کردند نیز تشکر کنم چرا که همه استانداردهای لازم برای حضور ورزشکاران معلول و جانبازان در این ورزشگاه تدارک دیده شده است.

نگاه ویژه شهرداری به جانبازان و معلولان

همچنین حبیب الله ناظریان، معاون سازمان فرهنگی تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ورزشکارانی که افتخار آفرینی می‌کنند در اردو تیم ملی زحماتی زیادی می‌کشند ولی ما به راحتی می‌گوییم که مدال بدست آورده‌اند. مدال‌های این عزیزان مستلزم دوسال تمرینات طاقت فرسا بوده، کشورهای زیادی حاضر هستند که میلیون‌ها دلار خرج کنند تا تمام کشورها جلوی پرچمشان به پا خیزند و ادای احترام کنند و این اتفاق در ورزش کشور ما توسط این عزیزان که گمنام و البته پرنام هستند اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: شماری از شما ورزشکاران دیروز در جبهه‌ای که جنگ قهرمان شدند و هم امروز در جبهه‌ای دیگر پرچم کشور را بالا بردید. خوشحالم که شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان مرتباً تاکید دارند در تمام برنامه‌ها نگاه ویژه‌ای به جانبازان و معلولین که در شهر اصفهان هستند داشته باشیم و برنامه‌ها و زیرساخت‌ها را برا این افراد آماده کنیم.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: اگر در این امر کوتاهی صورت گرفته از جانب من بوده که نتوانستم خوب کارم را انجام دهم. برخودم واجب می‌دانیم از کسانی که این زحمات را کشیده‌اند و روزها و شب‌های سختی‌ را پشت سر گذاشته‌اند قدردانی کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات