معاون خدمات شهری:  مشکل آبگرفتگی خیابان انقلاب اهواز تا ۴۸ ساعت آینده به‌صورت اساسی حل می‌شود

معاون خدمات شهری: مشکل آبگرفتگی خیابان انقلاب اهواز تا ۴۸ ساعت آینده به‌صورت اساسی حل می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به آغاز عملیات اجرایی برای حل مشکل آبگرفتگی خیابان انقلاب اهواز گفت: مشکل آبگرفتگی این خیابان تا ۴۸ ساعت آینده به‌صورت اساسی حل می‌شود.

علیرضا عالیپور  با اشاره به انجام پروژه‌ای برای رفع آب‌گرفتگی در خیابان انقلاب، اظهار کرد: با توجه به اینکه این عملیات با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شد محور خیابان انقلاب از سمت غرب به شرق از نبش خیابان شیخ بها که عملیات عمرانی در حال انجام است تا ۴۸ ساعت آینده به لحاظ ترافیکی بسته است.

عالیپور با اشاره به جلسه روز گذشته با حضور استاندار و مسوولان استانی و شهر اهواز در خصوص مشکل آب‌گرفتگی برخی مناطق اهواز، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد در چند حوزه مختلف در موضوع رفع آب‌گرفتگی کوی علوی و خیابان انقلاب، اقدامات سریع انجام شود که عوامل شهرداری از مناطق هشت‌گانه به منظور تخلیه آب‌های سطحی آن منطقه برای پیگیری‌های لازم و شروع اقدامات به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: بالغ‌بر ۲۰ تانکر مکنده توسط شهرداری و ۶ تانکر مکنده از طرف شرکت ملی مناطق نفت‌خیز در منطقه مورد نظر مستقر شدند تا کار هرچه سریع‌تر انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به انجام پروژه رفع آب‌گرفتگی منطقه کوی علوی و خیابان انقلاب  طی ۴۸ ساعت آینده، تصریح کرد: شرکت آبفا در خیابان انقلاب با قید فوریت نسبت به اجرای خط لوله‌ای به طول ۲ کیلومتر از خیابان سروش تا خیابان شیخ بها پروژه را آغاز کرد و اقدام به شکافتن آسفالت و تهیه لوله پلی‌اتیلن کرد.

وی گفت: همزمان خودروهای لایروب شرکت آبفا در محل مستقر شدند. یکی دو محور بود که در سال‌های گذشته دچار رسوب گرفتگی شدند که عملیات لایروبی این خطوط با طول ۱۱ کیلومتر آغاز شده است و یک منهول پمپ توسط شهرداری نبش خیابان سروش اجرا شد. همچنین یک پمپ ۶ اینچ نیز در محل نصب شد تا آب را به مسیر سه راه خرمشهر انتقال دهد.

عالیپور با بیان این‌که فعالیت‌ها برای ایجاد مجرای تخلیه آب‌گرفتگی که از کمپلوی شمالی به خیابان انقلاب می‌رود به دو مسیر منتهی می‌شود، عنوان کرد: فعالیت شهرداری در خصوص نصب پمپ در نبش خیابان سروش مشروط به این است که بخشی از آب‌های سطحی موجود در خیابان انقلاب به سمت اتوبان ۶۸ متری علوی انتقال پیدا کند و از آن نقطه توسط ایستگاه پمپاژ کامل الهادی به سمت رودخانه تخلیه شود.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب نیز از خیابان سروش خط فاضلاب را به سمت نبش شیخ بها شمالی انتقال  و از آنجا به سمت امیرکبیر منتقل می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به اینکه با این پروژه مشکل آب‌گرفتگی خیابان انقلاب به طور اساسی حل خواهد شد، اظهار کرد: با اجرای این طرح فاضلاب موجود در خیابان‌ها به سمت ایستگاه پمپاژ ولیعصر حرکت می‌کند، بنابراین یک خط توسط شهرداری در جهت غرب و یک خط توسط شرکت آبفا در جهت شرق همزمان انجام می‌شود.

وی گفت: همه عوامل برای اتمام این پروژه به صورت ۱۶ ساعت در روز در حال کار هستند و همچنین از شب تا صبح نیز عملیات حفاری و لایروبی در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات