کاهش حوادث با آموزش شهروندی و رعایت نکات ایمنی

کاهش حوادث با آموزش شهروندی و رعایت نکات ایمنی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، سید حمید هاشمی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری  ، از ۲۸۸ مورد بازدید ایمنی و  برگزاری  سه هزار و ۴۳۲ نفر ساعت آموزش طی آبان ماه سالجاری خبر داد و اظهار داشت: این سازمان طی این مدت ، از ۲۳۸ واحد مسکونی ، ۱۵ واحد تجاری و ۳۵ واحد از ادارات و سازمان ها در نقاط مختلف شهر ساری بازدید ایمنی بعمل آورد.

هاشمی با اشاره به فعالیت های مختلف اداره پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری، افزود:  صدور ۵ گواهی حریق و حادثه و نیز صدور ۱۳ گزارش بررسی علت وقوع حوادث از دیگر اقدامات بخش پیشگیری و کارشناسی سازمان در  ماه گذشته بوده است.

وی ادامه داد: طی آبان ماه سالجاری ۳۴۳۲ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده که یک هزار و ۷۵۰ نفر ساعت آن آموزش برون سازمانی و یک هزار و ۶۸۲ نفر ساعت دیگر آموزش درون سازمانی است .

این مسئول با قدردانی از کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در زمینه برگزارکردن این دوره های آموزشی ،  گفت : در این دوره ها ، به ۲۱۲۲ نفر از شهروندان و آتش نشانان  آموزش های عمومی و تخصصی در حوزه های ایمنی و آتش نشانی ارائه شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری خاطر نشان کرد: کاهش حوادث با  آموزش و رعایت نکات ایمنی میسر خواهد شد.

هاشمی در ادامه  امداد رسانی به ۲۱۱ حادثه در آبان ماه گذشته را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری طی این عملیات ها ۶۷ نفر را از حوادث نجات دادند.

وی با  تاکید به لزوم رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان، افزود: بر اساس گزارش کارشناسان این سازمان، بیشترین علت آتش سوزی در ماه گذشته  حاصل از برق و مواد جامد سوز با عاملیت انسانی بوده و آتش سوزی بیشتر در معابر و گذرگاه و اماکن مسکونی رویداده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری ساری  به عملیات امداد ونجات اشاره کرده و گفت: بیشترین امدادرسانی طی آبان ماه سالجاری نیز در تصادفات جاده ای ، انحراف خودرو ها و حوادث مربوط به آسانسور بوده است.

هاشمی در پایان بر لزوم  حفظ خونسردی در وقوع حادثه تاکید کرده و  گفت: شهروندان طی تماس با شماره ۱۲۵ آتش نشانی، نوع حادثه و آدرس دقیق را اعلام تا سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در کمترین زمان نسبت به امداد رسانی اقدام نماید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات