​بیستمین مانور سراسری ایمنی و

​بیستمین مانور سراسری ایمنی و

​​ بیستمین مانور سراسری ایمنی و زلزله در مدارس

بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، امروز ۷ آذر ماه ۱۳۹۷ ، با شعار 《مدرسه ایمن – جامعه تاب آور》، با مشارکت دانش آموزان مدارس، اعضای داوطلب دوام ثامن، مدیریت بحران شهرداری مشهد ، نیروهای آتش نشانی، اورژانش و هلال احمر خراسان‌رضوی در ۹ مدرسه منتخب مناطق شهرمقدس مشهد به صورت هم‌زمان برگزار گردید.


هدف از برگزاری مانور، افزایش سطح آگاهی فرهنگ شهروندی و بصورت ویژه دانش آموزان در مقابل با زلزله و حوادث طبیعی است، ضمن اینکه مشارکت ارگان‌های بحران مدار با یکدیگر‌، توانمندی‌های سازمانی و مردمی را نشان می‌دهد و شبیه سازی حوادث و شرایط بحران باعث افزایش آمادگی و عکس‌العمل افراد در برابر بلایای طبیعی خواهد شد و نیز افزایش اطلاعات جامعه در آمادگی در مقابله با بحران‌ها باعث کاهش تلفات در هنگام وقوع زلزله و اتفاقاتی از این دسته خواهدگردید.

از سال ۹۴ مانور زلزله مدارس با توجه به ارزیابی های صورت گرفته و نیاز سنجی انجام شده، دچار تغییراتی شده و متولیان امر تمهیداتی را اندیشیدند که علاوه بردانش آموزان و معلمین، شهروندان محلات نیز در این مانور مشارکت داشته باشند و بتوانند برای شرایط بحرانی و اضطرار خود را آماده نمایند. با این رویکرد و با توجه به رسالت کاری نیروهای دوام ثامن، از دوسال گذشته نیروهای دوام همگام با نیروهای امدادی در این مانور مشارکتی فعال و تاثیر گذار را قبول نمودند. در مانور امروز ، اعضای دوام ثامن در زمینه های: آموزش صحیح پناه‌گیری و شناسایی نقاط امن، خروج اضطراری دانش آموزان و شهروندان، حمل مصدوم و انتقال آنان به محل امن، برپایی چادر امدادی و بانداژ و پانسمان نقشی فعال و تعریف شده را عهده دار بودند.

برگزاری چنین مانورهایی فرصت مناسبی را برای تغییر ذهنیت و رفتار سازی مردم جهت تحمل بهتر و تاب آوری جامعه در مواقع بحرانی فراهم می‌کند.


شهرایمن
شهروند آماده
با دوام ثامن
دبیرخانه دائمی دوام ثامن

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات