۹۹ درصد از جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان جنوبی از خدمات نهاد دهیاری برخوردارند

۹۹ درصد از جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان جنوبی از خدمات نهاد دهیاری برخوردارند

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در زمینه وضعیت پوشش مدیریت روستایی در استان خراسان جنوبی گفت: ۹۹ درصد از جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان جنوبی از خدمات نهاد دهیاری برخوردارند

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سعیدرضا جندقیان بیدگلی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: استان خراسان جنوبی، یکی از استان‌های مرزی شرق کشور است که بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، در برگیرنده ۱۱ شهرستان، ۲۵ بخش و ۶۱ دهستان می‌باشد.

جندقیان بیدگلی با اشاره به آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران افزود: این استان دارای سه هزارو ۵۶۰ آبادی می‌باشد که تعداد ۹۹۴ روستای آن، بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و از این تعداد تاکنون، در۹۰۳ روستا، با جمعیتی معادل ۲۸۹ هزاو ۶۳۷ نفر، دهیاری تاسیس شده و تحت پوشش خدمات این نهاد قرار گرفته‌اند.

وی افرود: با راه‌اندازی این تعداد دهیاری، ۹۹ درصد از جمعیت کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان جنوبی از خدمات نهاد دهیاری برخوردار شده‌اند.

وی اضافه کرد: درجه مربوط به ۹۶ درصد از دهیاری‌های استان خراسان جنوبی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعیین و ابلاغ شده که این رقم حدود حدود ۲۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه از حضور ۵۴ نفر دهیار زن در عرصه مدیریت روستایی استان خراسان جنوبی خبر داد و حضور پررنگ‌تر زنان در این عرصه را در مقایسه با دوره‌های پیشین فعالیت شوراهای اسلامی روستایی، امری خجسته عنوان نمود و ابراز امیدواری نمود که روز به رزو شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش روستاهای این استان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های توسعه‌ای به ویژه نیروی انسانی کارآمد و توانمند باشیم.

جندقیان بیدگلی احداث ۱۵ پایگاه آتش‌نشانی روستایی و توزیع حدود ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی توزیع شده بین دهیاری‌های این استان را از جمله اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ارتقای شاخص‌های برخورداری خدمات روستایی در این استان دانست و از عزم جدی دولت برای ارتقای کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های روستایی خبر داد.

معاون امور دهیاری‌ها با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی ۱۱ روستای هدف گردشگری وجود دارد و ۴ شهرستان، ۵ بخش و ۸ دهستان این استان دقیقاً در نوار مرزی کشور واقع شده اند، از دهیاری‌ها و مردم شریف روستایی این استان درخواست کرد تا از ظرفیت‌های ارزشمند این استان در زمینه‌های توسعه گردشگری روستایی، توسعه بازارچه‌های محلی و مرزی و ... غافل نشوند و از این فرصت‌ها برای افزایش درآمد روستاییان و ایجاد در‌آمد پایدار برای دهیاری‌ها به بهترین نحو بهره‌گیری کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: دهیاران با در نظر داشتن منابع، امکانات و ظرفیت‌های بالقوه موجود در استان، می‌توانند از فرصت‌های به وجود آمده در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها بهره‌گیری نمایند که در این زمینه نگاه ویژه‌ای به روستاها و مناطق مرزی نیز وجود دارد.

جندقیان در پایان ابرازمیدواری نمود که مدیران، دست‌اندرکاران و کارشناسان عرصه برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی، با بهره‌گیری از رویکردهای نوین در نظام برنامه‌ریزی، حرکت به سمت توسعه را تسریع بخشیده و توسعه پایدار روستاها را در سطح استان تحقق بخشند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات