بازدید جمالی نژاد از پروژه های عمران شهری اسدآباد

بازدید جمالی نژاد از پروژه های عمران شهری اسدآباد

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه سفر به استان همدان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، نماینده مردم در مجلس و مسولان شهرستان صبح جمعه نهم آذرماه از پروژه های عمران شهری اسدآباد بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ‌مهدی جمالی نژاد در سفر نیم روزه خود به شهر اسدآباد که مجید عبدالهی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز وی را همراهی می کرد، در نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر شرکت کرد.

وی در ادامه از پروژه های عمرانی درون شهری اسدآباد شامل المان شهدای گمنام‌، جاده سلامت‌، کنار گذر شهر اسدآباد، زادگاه سیدجمال الدین اسدآبادی و بافت قدیمی شهر شامل محله آب انبار، بلوارجانبازان‌ و محله محمود بیگی بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی درون شهری اسدآباد به خبرنگاران گفت: در سطح کشور بیش از ۳۷ هزار روستا و ۱۲۷۰ شهر وجود دارد که از جهت زیرساخت باید مورد حمایت قرارگیرند و با توجه به اینکه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به استناد ماده ۶۲ قانون شهرداری ها، پروژه های عمرانی شهرها را حمایت و نظارت و هدایت می کند؛ در تلاش هستیم که در بودجه سال آینده جایگاه مناسبی برای شهرداری ها و دهیاری ها پیش بینی شود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به بازدید خود از پروژه های عمران شهری شهر اسدآباد اظهار کرد: اسدآباد یکی از شهرهای با پیشینه غنی و تاریخی در کشور بوده که با توجه به نزدیکی به مرکز استان همدان و به فراخور آن باید از زیرساخت های شهری خوبی برخوردار بود و ضرورت دارد تمهیدات و اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذار و توسعه زیرساختها صورت گیرد.

جمالی نژاد افزود: با توجه به وجود بافت فرسوده در بعضی از مناطق شهری اسدآباد، مسئولان شهر باید برای استفاده از اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری اختصاص یافته برنامه ریزی نمایند تا با ارائه طرح های اصولی در این زمینه بتوانند اعتبار لازم را جذب کنند.

وی اضافه کرد: اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای باز آفرینی شهری در شهرهای دارای بافت های تاریخی و بافتهای فرسوده فرصت مناسبی برای شهرداریهای واجد شرایط این موضوع است و باید با داشتن برنامه به این حوزه ورودی جدی داشته باشند و چنانچه بین شهرداری و اداره راه و شهرسازی تعامل لازم وجود داشته باشد؛ می توانند از اعتبارات این موضوع استفاده نمایند.

تصاویر مرتبط

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات