جمالی نژاد: هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای دستگاه ها شرط اصلی رفع مشکلات شهرداری ها و شوراهاست

جمالی نژاد: هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای دستگاه ها شرط اصلی رفع مشکلات شهرداری ها و شوراهاست

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: اقداماتی که قرار است برای رفع مشکلات شهرداری ها و شوراها و پیشبرد برنامه های مدیریت شهری انجام شود برای تاثیرگذاری لازم باید با هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای دستگاه ها و سازمان های مرتبط و شهرداری و شورا همراه باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که شامگاه پنجشنبه هشتم آذر در اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استانها در همدان سخن می گفت، با بیان اینکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات شهرداریها و شوراها بهره برد، بر استفاده از ظرفیت شورای عالی استانها برای پیشبرد امور مربوط به مدیریت شهری تاکید نمود.

وی در ادامه با مهم دانستن جایگاه شوراها و شهرداریها در جامعه گفت: نقش شوراها و شهرداری ها باید به صورت ملموس در شهرها احساس شود و برای این منظور شوراها باید به محله ها بیایند و به محله محوری و شورایاری اهمیت دهند.

جمالی نژاد محله محوری را به دلیل ایجاد حس تعلق درون محله ای بااهمیت برشمرد و ادامه داد: محله محوری حس تعلق مردم به شهرها و روستاها را ایجاد و تقویت نموده و این امر همبستگی بین مردم شهر را افزایش می‌دهد که منجر به انسجام اجتماعی می شود و هر زمان انسجام جامعه بیشتر شود به افزایش امنیت ملی کشور کمک می کند .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در دولت یازدهم برای حمایت از شهرداری‌ها و شورای‌های اسلامی شهرها و با هدف بررسی دقیق مسایل و مشکلات شهرداری ها و مدیریت شهری، کمیسیون خاص امور کلان شهر تهران و سایر کلانشهرها تشکیل شد، گفت: پس از تشکیل کمیسیون ذکر شده شاهد اقدامات مهمی از جمله تهیه اسناد آسیب شناسی شهرداریها در موضوعات وظیفه‌ای آنها از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با همکاری شهرداری ها و دستگاه های اجرائی ذیربط بودیم که برای بررسی تقدیم دولت شد.

جمالی نژاد در افزود: اسناد آسیب شناسی کلانشهرها در حوزه های آتش نشانی و امور ایمنی، مدیریت فضای سبز شهری، مدیریت پسماند، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، مدیریت بحران شهری، میادین میوه و تره بار، ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهری و آیین نامه مربوط به آن و اقدامات فرهنگی، اجتماعی شهرداریها به تصویب کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت رسید و در قالب مصوبه هیات دولت به دستگاهها ابلاغ شد.

وی همچنین بر اهتمام شهرداری ها و شوراها برای اجرای این مصوبات و لزوم برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیتهای قانونی ایجاد شده، تاکید نمود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه کرد: وزارت کشور در زمان دولت یازدهم به منظور حمایت از شهرداری‌ها و شورای‌های اسلامی شهرها لایحه درآمد پایدار شهرداریها و لایحه استخدامی شهرداریها را تهیه و به دولت ارسال نمود که پس از تایید برای سیر مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و لوایح مدیریت شهری، دهیاریها و مدیریت یکپارچه آتش نشانی و ایمنی در دست تنظیم است و بزودی نهایی میشود.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۸ بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود، گفت: تلاش کردیم تا در این لایحه به انتظارات شهرداری ها و دهیاری ها و مباحث مورد نظر آنها توجه شود و برای درج این موضوعات و توجه لازم به توسعه مدیریت شهری و روستایی در قانون بودجه سال آینده، آماده همه گونه همفکری و هم اندیشی با تمامی دستگاه های مرتبط و نمایندگان محترم مجلس هستیم.

تصاویر مرتبط

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات