مدیرکل محیط زیست استان بوشهر خبر داد
      
      افزایش جمعیت حیات وحش در منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش دشتستان در استان بوشهر

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر خبر داد افزایش جمعیت حیات وحش در منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش دشتستان در استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر ، سرشماری تخمین جمعیت حیات وحش منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم-تنگ باهوش شهرستان دشتستان با حضور بیش از ۴۰ نفر از محیط بانان و همیاران محیط زیست به انجام رسید.

فرهاد قلی نژاد ، مدیرکل محیط زیست استان بوشهر ضمن اعلام این خبر افزود : طی این سرشماری که به مدت دو روز انجام پذیرفت ۳۵۰ راس قوچ و میش و کل و بز شمارش گردید که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و نشان دهنده بهبود وضعیت زیستگاه این گونه های حیات وحش می باشد.

وی ضمن تشکر از محیط بانان و همیاران شرکت کننده در این سرشماری افزود: تلاش عزیزان مستقر در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان و پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان و همراهی مردم طبیعت دوست دشتستانی خصوصا جوامع محلی بخش بوشکان باعث شد شرایط زیستی در منطقه مذکور بهبود یافته و شاهد افزایش تعداد زیستمندان  آن باشیم. بر همین اساس به جد پیگیر ارتقاء سطح این منطقه به حفاظت شده هستیم.

خسرو درویشی رییس اداره حیات وحش استان ضمن تشریح برنامه های این اداره برای بالابردن مطلوبیت زیستگاههای استان بوشهر خصوصا منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم،افزود:باتوجه به ارزیابی های صورت  گرفته ، شرایط خوب زیستگاه و تلاش محیط بانان و همیاران محلی منطقه این روند روبه رشد در سالهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات