همگرایی آسیایی با مشارکت شهروندان و مدیریت شهری

همگرایی آسیایی با مشارکت شهروندان و مدیریت شهری

همکاری‌های شهر با شهر در سطح قاره آسیا در جهت رویارویی با چالش‌های پیش‌رو، ترسیم چشم انداز مشترک و تبادل تجربیات در حوزه مدیریت شهری برای دستیابی به یک حکمرانی خوب و انسان مدار از طریق مشارکت فعال شهروندان از یک سو و رقابت پذیر کردن شهرهای آسیایی از سویی دیگر، زمینه و فرصت بسیار خوبی برای رشد و تعالی فرهنگی و ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی در این شهرها به شمار می آید.

پیشنهاد تشکیل نهادی برای موضوع همگرایی آسیایی از طریق مشارکت شهروندان و مدیریت شهری، در اجلاس سال ۲۰۰۷ مجمع پارلمان‌های آسیایی در تهران، از سوی شهردار تهران مطرح شد و نخستین اجلاس شهرداران آسیایی با شرکت ۱۶۰ نفر از مقامات شامل ۴۴ شهردار از ۳۳ کشور آسیایی و برخی دیگر از شهرهای دوست و خواهر خوانده تهران و هیات‌هایی از نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی (سازمان ملل متحد، اروپا، اکو، آسه آن اوراسیا، اتحادیه شمال آفریقا)  آبان ماه سال ۱۳۸۷ خورشیدی (نوامبر ۲۰۰۸ میلادی) در محل برگزاری همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

تاکنون چهار دوره اجلاس مجمع عمومی این سازمان برگزار و پنجمین اجلاس مجمع عمومی امسال با شعار" شهرهای آسیایی، تاب آور، زیست پذیر و هوشمند" هشتم تا یازدهم آذر ماه در شهر "غازی‌عینتاب" ترکیه در حال برگزاری است.

علاوه بر برگزاری ششمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی و پنجمین اجلاس مجمع عمومی آن، طی این رویداد چهار نشست تخصصی نیز با موضوعات ترافیک و حمل و نقل( جابجایی) مجمع شهرداران آسیایی،  شهرهای هوشمند آسیایی، انعطاف پذیری( تاب آوری) در شهرهای آسیایی و زیست پذیری در شهرهای آسیایی برگزار می شود.

شهرداری کاشان نیز امسال با هدف استفاده از ظرفیت تبادل دانش، تجربیات و اقدامات موفق شهرهای عضو در زمینه مدیریت شهری، شرکت در پنل های تخصصی با حضور اساتید برجسته بین المللی و ارائه سخنرانی و معرفی ظرفیت های شهر کاشان با هدف رونق صنعت گردشگری این شهر در این اجلاس حضور فعال داشته است.

تاکنون بیش از یکصد شهر آسیایی به عضویت این سازمان درآمده اند که  از جمله کلانشهرهای ایرانی عضو می توان به شهرهایی چون مشهد، اصفهان، شیراز، کرج، تبریز، اهواز، زاهدان، رشت، قم، سمنان، و همدان اشاره کرد.

گفتنی است شهرداری کاشان نیز  از سال ۱۳۹۴ عضو این سازمان بین المللی گردیده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات