لزوم رعایت عدالت و رقابت برای تصاحب مشاغل و پست‌های مدیریتی

لزوم رعایت عدالت و رقابت برای تصاحب مشاغل و پست‌های مدیریتی

در همایش « مراهم بشنو» بر رعایت عدالت و رقابت در دستیابی بانوان و آقایان به مشاغل و پست‌های مدیریتی تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، همایش « مرا هم بشنو» به همت شهرداری، معاونت اقتصادی، موسسه فرهنگی شهرآرا و مشاور شهردار در امور بانوان و حضور جمع زیادی از پرسنل و مدیران شهرداری مشهد در تالار شهر برگزار شد.
نرگس شالچیان، معاون امور زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در این همایش عنوان کرد: در دستیابی به مشاغل باید عدالت مورد توجه قرار گیرد، یعنی هر چیزی در جای خود به درستی مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: برای اینکه ما بانوان در موقعیت‌های عادلانه قرار بگیریم، چون قبلا تبعیض‌هایی در حق آقایان مورد استفاده قرار گرفته است لذا تبعیض‌های مثبتی برای بانوان در نظر بگیرند و سپس بنا را بر عدالت بگذارند.
مجید خرمی، مدیر عامل موسسه فرهنگی شهرآرا نیز در ادامه تصریح کرد: اعتقاد دارم که باید افراد بر اساس توانمندی منصوب شوند، البته در ساعات کاری هم تفاوتی برای زن و مرد هم قائل نیستیم و زن ها با هم پای مردان کار کنند.
وی تاکید کرد: با سهمیه بندی پست‌های مدیریتی بین خانم‌ها و آقایان نیز مخالفم زیرا معتقدم هر شخصی بدون در نظر گرفتن جنسیت و بر اساس توانمندی، باید منصوب شود.
کرمانی، استاد دانشگاه فردوسی نیز در ارائه سخنرانی خود با موضوع عدالت سازمانی از منظر جنسیتی، اظهار داشت: رویکرد مبتنی بر رقابت برای کسب شغل وجود دارد که در کشور ما بیگانه است. شغل اختصاصی برای زنان و مردان نیز یکی از رویکردهاست. سهمیه ۵۰ – ۵۰ هم وجود دارد که منجر به شکست است.
وی گفت: بخش زیادی از مشکل ما این است که فرصت شنیده شدن سازنده را از همدیگر گرفته‌ایم. موقع گفتگوهای دو طرفه هم فقط منتظریم حرف دیگری تمام شود، تا ما حرف او را نقض کنیم و بگوییم حرف من درست است در صورتی که در فرهنگ جهانی، می‌گویند بله درست است، و به حرف‌های مخاطب، حرف‌های جدیدی اضافه می کنند.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات