نمی‌توانیم نیمی از جامعه را نادیده بگیریم / مدیریت ۴۰ سال گذشته کشور ...

نمی‌توانیم نیمی از جامعه را نادیده بگیریم / مدیریت ۴۰ سال گذشته کشور در دست مردان بوده است

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد گفت:نمی‌توانیم زنان را به عنوان نیمی از جامعه، نادیده بگیریم و فقط به مشاغل پایین دستی بگماریم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بتول گندمی، در همایش « مراهم بشنو» که به همت شهرداری، معاونت اقتصادی، موسه فرهنگی شهرآرا و مشاور شهردار در امور بانوان در تالار شهر برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت در ایران مردانه بوده و مردانه است، نمی‌خواهم به مدیران مرد توهین کنم اما معتقدم مدیران مرد ناکارآمد بوده و هستند.
وی افزود: ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد و هر آنچه در حوزه اقتصاد و اشتغال داریم مدیرانشان مردان بوده‌اند. اگر ۱۰ سال به زنان واگذار شود اوضاع درست می‌شود اما مقاومت درست می‌شود. زنان دست پاک بوده و در حوزه مالی، با دقت کار می‌کنند. در حوزه‌ای که زنان کار می‌کنند، از فساد خبری نیست و بیشترین کنترل و نظارت وجود دارد و مردان بسیاری منتظرند تا زنی، خطایی مرتکب شود تا تحقیر شده و از کار برکنار شود.
گندمی ادامه داد: هر آنچه مردان به عنوان مدیر در جلسات کاری ارائه می‌دهند حاصل کار و جمع‌بندی زنان کارشناس بوده است اما هیچ وقت ذکر نامی از آنها نمی‌شود، همواره نگاه مدیریتی مردانه این بوده که زنان در پست‌های شغلی مانند منشی می‌توانند مشغول به کار شوند در صورتی که اگر مدیرعامل زن برای یک سازمان در شهرداری بگذاریم، آنگاه نگاه جنسیتی به پست‌های مدیریتی در جامعه عوض می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: باید از موضوعاتی مانند زنان برای زنان و مردان برای مردان فاصله بگیریم، روزی داشتن خلبان زن، بعید به نظر می‌رسید اما محقق شد، امروز هم معتقدیم می‌توانیم آتش‌نشان زن داشته باشیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد تصریح کرد: در اسلام نگفته‌اند که زن وظیفه دارد در منزل همه امورات را انجام دهد. دین اسلام حتی نسبت به تربیت فرزند و شیر دهی، وظایف مرد را نیز مشخص کرده است.
گندکی اذعان داشت: امام علی(ع) نیز در کار خانه مشارکت می‌کرد. در زندگی همه چیز مشارکتی است. من در زندگی خود مشارکت داشتم و دارم و معتقدم پسرانم نیز باید چنین باشند. نمی‌توانیم نیمی از جامعه را نادیده بگیریم اما این نیمی از جامعه فقط برای کارهای پایین دست نیست.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات