اجرای ۳۰۳ مورد حکم قلع بنا در مشهد

اجرای ۳۰۳ مورد حکم قلع بنا در مشهد

اجرای ۳۰۳ مورد حکم قلع بنا در مشهد

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد از اجرای ۳۰۳ مورد حکم قلع بنا در مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مسعود ایاز با بیان این مطلب، گفت: دستورالعمل جامع برخورد با تخلفات ساختمانی سال گذشته از سوی سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تدوین شد و براساس این دستورالعمل ۳۰۳ مورد حکم قلع بنا به مساحت ۹۱۹۳ مترمربع در مشهد طی ۸ ماه سال ۹۷ اجرا شد.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل یاد شده به مناطق ۱۳ گانه شهرداری به منظور اجرا بیان کرد: این دستور العمل از فروردین ماه امسال مبنای برخورد و ملاک عمل نیروها و عوامل اجرایی در حوزه ساخت وسازها و برخورد با تخلفات ساختمانی شده است.
مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد با اشاره به جمع‌آوری ۴۴۳۳ مورد ابزار و مصالح املاک متخلف طی مدت یاد شده، بیان کرد: همچنین در این مدت ۳۴۰ مورد جمع‌آوری دیوار و تخریب پی غیرمجاز ثبت شده است.
ایاز در خصوص سایر آمار مرتبط با پیگیری پلمب واحدهای غیرمجاز توضیح داد: ۱۲ هزار و ۱۶۴ مورد پیگیری در این مورد گزارش شد و ۹۳۸ مورد نیز رفع پلمب از طریق مجاری قانونی صورت گرفت.
وی در این زمینه به تشکیل دادسرای ناحیه ۷ مشهد در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: این دادسرا ویژه رسیدگی به امور شهرسازی است و با هدف رسیدگی سریع به تخلفات حوزه ساخت و ساز شروع به کار کرد.
مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد افزود: پس از تشکیل این دادسرا و تدوین و ابلاغ دستورالعمل جامع برخورد با تخلفات ساختمانی در مشهد، ابهاماتی در راستای اجرای آن گزارش شد که به منظور رفع این ابهامات کارگاهی با حضور عوامل اجرائیات و نیروهای ادارات نظارت بر ساخت و سازهای مناطق ۱۳ گانه شهرداری در دست برگزاری است.
ایاز ادامه داد: دستورالعمل جامع برخورد با تخلفات ساختمانی دارای ۵۲ ماده است که هر کدام از این مواد در نشست‌هایی که به منظور تشریح عملکردها تشکیل می‌گردد، به بحث و بررسی بیشتر گذاشته می‌شود و مبنای عمل و رفتار عوامل نظارت بر ساخت و سازها قرار گیرد.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات