دیدار رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان با شهردار و رئیس شورای اسلامی  شهرابهر

دیدار رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهرابهر

مهندس ذوالقدریها وحاج آقا عسگری رئیس شورای اسلامی شهر ابهر دیدار و گفتگو کردند .
به گزارش روابط عمومی شهرداری ، مهندس ذوالقدریها ضمن خوش آمدگویی نقش محوریت امام زاده ها جهت تبدیل شدن به قطب فرهنگی و گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت : نیاز جامعه به ارتقاء و ترویج فرهنگ دینی بیش از هر زمانی ضروری بوده چرا که تبدیل این اماکن به محور ثقل فرهنگی می تواند به توسعه مسائل فرهنگی کمک شایانی نماید .
شهردار ابهر در ادامه به اختلافات ملکی فی مابین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر از جمله پلاک ثبتی ۱۹۱۶ و آرامستان شریف آباد و دیگر موضوعات موقوفی اشاره کرد و گفت : شهرداری به عنوان یک محجت الاسلام خدابنده لو رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با حضور در شهرداری جموعه خدمات رسان ، مسئول ایجاد شرایطی برای بهبود زندگی شهروندان در تمامی حوزه های عمرانی ، خدماتی ، اجتماعی و فرهنگی است که تحقق این امور بدون همبستگی و همکاری ادارات مرتبط امکان پذیر نخواهد شد .
این مسئول خواستار حل مشکلات زمین های موقوفه شهرداری و کشاورزان و برخی از مردم که درگیر آن هستند شد و گفت : با مرتفع شدن این مشکل از مراجعه و اتلاف زمان و هزینه های تحمیلی به مردم می توان جلوگیری کرد .
مهندس ذوالقدریها شهردار ابهر ، در پایان خاطر نشان کرد : مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر ، در جهت رفع مشکل شهروندان ، بیشترین تعامل را با ادارات شهرستان داشته و خواهد داشت .

حاج آقا عسگری رئیس شورای اسلامی شهر ابهر هم در این جلسه با تاکید بر اینکه ذات ، وقف گره گشایی از مشکلات مردم می باشد گفت : به منظور رفع مشکلات مردم باید از ظرفیت موقوفات استفاده بهینه صورت پذیرد چرا که مرتفع کردن مشکلات مردم عمل به خواسته واقفین است .
رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه به اهمیت تعامل و همکاری بین شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشاره کرد و گفت : این تعامل و همکاری می تواند زمینه ساز کاهش برخی از مشکلات شهری گردد و در این راستا باید تمام دغدغه ما حل مشکلات شهروندان باشد .
در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابهر نیز با اشاره به اینکه احیاء اوقاف ، زمینه ساز بسیاری از تحولات در بحث عمران شهری می باشد گفت : اگر وقف ، هم راستا با خواسته و نیت خیرین صورت گیرد ، علاوه بر رضایت واقفین به توسعه شهر نیز کمک خواهد کرد .
حجت الاسلام خدابنده لو با اشاره به اینکه شهرستان موقوفات زیادی دارد گفت : متاسفانه برخی از موقوفات با مشکل خاصی همراه است که انشااله بتوانیم در کنار یکدیگر این مشکلات را حل و فصل کنیم تا گره از کار مردم بازشود .
وی اظهار داشت : امروز اداره اوقاف و شهرداری ، نقش سازنده ای در توسعه ، عمران و آبادانی شهر می تواند ایفا نمایند و در این امر اداره اوقاف هیچ مانعی برای طرح های توسعه ای شهرداری نخواهد بود .
در پایان این دیدار که مسئول واحد املاک و مستغلات شهرداری نیز حضور داشت مقرر شد : در خصوص اختلاف ملکی فی مابین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه ، علی الخصوص پلاک ثبتی ۱۹۱۶ و آرامستان شریف آباد و کلیه اختلافات ، وقفی پیگیری های لازم از طریق شهرداری و همکاری و مساعدت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان صورت پذیرد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ابهر

    منبع خبر

    شهرداری ابهر

    شهرداری ابهر یک شهرداری در شهر ابهر می باشد

      نظرات