۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نو شدند/۱۰ سال میانگین عمر ناوگان تاکسی رانی در سطح کشور

۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نو شدند/۱۰ سال میانگین عمر ناوگان تاکسی رانی در سطح کشور

معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه اعلام کرد:  با آغاز روند نوسازی تاکسی های فرسوده شهری  از سال ۹۴ تاکنون، ۸۰۰ تاکسی فرسوده شهر  نو شده است .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه ؛ فخرالدین معصوم زاده با بیان اینکه نوسازی تاکسی های فرسوده در سطح شهر ارومیه همزمان با کل کشور از نیمه دوم سال ۹۴ آغاز شد  بیان کرد: از آغاز طرح نوسازی تاکسی های فرسوده شهر ارومیه ۸۰۰ دستگاه تاکسی نو و بطور میانگین ۴۰ درصد تاکسی ها نوسازی شده است.

وی افزود: در روند نوسازی تاکسی های فرسوده شهر ارومیه، خودرهای مدل ۸۷ و پایین تر نوسازی شدند .

معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر ارومیه مشغول جابجایی مسافران هستند، افزود: از این تعداد تاکسی شهری فعال در ارومیه، دو هزار دستگاه  تا مدل ۸۷ فرسوده است.

وی با اعلام اینکه  تاکنون سرنوشت ۴۰ درصد تاکسی های فرسوده ارومیه تغییر یافته است، گفت:  نوسازی تاکسی های فرسوده از برنامه های جدی مدیریت شهری  است.

وی با بیان اینکه سایت  نوسازی تاکسی های فرسوده فعلا متوقف شده است،  عنوان کرد:  متوقف شدن سایت نوسازی  کشور بدلیل مشکلاتی چون نوسانات موجود در بازار  است که امید است بزودی با رفع مشکل روند نوسازی از سر گرفته شود.

معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه میانگین عمر ناوگان تاکسی رانی ارومیه ۷/۸ سال عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها در هوای ارومیه و بخشی از این آلودگی به دلیل خودروهای فرسوده به لحاظ منطقی و عقلانی ضرورت نوسازی تاکسی های فرسوده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  میانگین عمر ناوگان تاکسی رانی در سطح کشور ۱۰ سال است .

معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه  ابراز امیدواری کرد نوسازی تاکسی‌های فرسوده موجب کاهش آلاینده‌های هوا و ارتقای سطح رفاه عمومی و همچنین افزایش رضایتمندی تاکسیرانان و صرفه جویی در مصرف سوخت و تقلیل عمر ناوگان تاکسی رانی ارومیه شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات